آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

بازداشت و بازجوئی چند ساعتی رحیم غلامی، نویسنده و فعال آذربایجانی

رحیم غلامی، فعال مدنی آذربایجانی ساکن اردبیل در پی احضار تلفنی از سوی اداره اطلاعات این شهر و عدم مراجعه او، توسط مامورین این نهاد امنیتی بازداشت شد. 

امروز سه شنبه ۲۶ اسفند، مامورین اداره کل اطلاعات استان اردبیل طی تماسهای مکرری که با رحیم غلامی داشته اند، خواستار حضور این فعال مدنی در ستاد خبری اداره مذکور شده‌اند که آقای غلامی بدلیل غیر قانونی دانستن روند احضار و تماس در اداره مذکور حاضر نمی شود.

بعد از چند دقیقه مامورین اداره کل اطلاعات استان اردبیل در روندی غیر قانونی اقدام به بازداشت آقای غلامی نموده و بعد از انتقال ایشان به ستاد خبری اداره اطلاعات اردبیل، او را مورد بازجویی چند ساعته قرار داده و نهایتا آزاد می کنند.

به گزارش کانال تلگرامی عباس لسانی به نقل از نزدیکان آقای غلامی، مامورین اداره اطلاعات در ساعات بازجویی این فعال آذربایجانی را مورد تهدید و فشارهای روانی قرار داده اند.

رحیم غلامی شاعر و نویسنده آذربایجانی پیش از این نیز بارها تز سوی نهادهای امنیتی ایران تهدید، بازداشت، بازجویی و  حبس شده است.

از این فعال مدنی آذربایجانی چندین اثر در ضمینه فولکلور و ادبیات آذربایجان توسط انتشارات یایلیق به چاپ رسیده است که از میان آنها می توان به «فولکلوروموزدان بیر یارپاق», «آتالار سؤزو» ، «فولکلور ناغیللاری» اشاره نمود.

لازم به ذکر است آقای غلامی در چندسال اخیر مشغول جمع آوری لغتنامه تورکی آذربایجانی بوده و طبق گزارش نزدیکان در آخرین بازداشت وی کپی فایل لغتنامه جمع آوری شده توسط این فعال مدنی توسط مامورین امنیتی ضبط شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا