جهان

چاووش‌اوغلو: صفحه جدید روابط آنکارا و قاهره با پروژه‌های مشترک تکمیل خواهد شد

مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه پس از دیدار با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در انکارا اظهار داشت: صفحه جدیدی که در روابط با مصر باز شده است را با پروژه‌های مشترک و داستان‌های موفقیت پر خواهیم کرد.

وی تاکید کرد که آنها امروز توافق کردند که در دوره آتی گام‌های ملموسی برای بهبود روابط دو جانبه بردارند.

چاووش‌اوغلو با ابراز خرسندی از میزبانی شکری گفت که طی یک ماه گذشته برای سومین بار با همتای مصری خود دیدار کردند.

چاووش‌اوغلو با تاکید بر اهمیت روابط و همکاری ترکیه و مصر گفت: از این پس در مورد لیبی نیز همکاری خواهیم کرد. ممکن است در مورد برخی روش‌ها اختلاف نظر داشته باشیم. اما باید روی نقشه راه همکاری کنیم و در آینده نیز به همکاری ادامه خواهیم داد.

وی تصریح کرد که باید یک انتخابات عادلانه، آزاد و شفاف در لیبی برگزار شود و در مورد شرایط انتخابات در این کشور با همتای خود تبادل نظر کردند.

چاووش‌اوغلو با اشاره به اینکه در مورد سوریه نیز گفت‌وگو کرده‌اند، اظهارداشت: ممکن است نشست‌های چهارجانبه‌ای در آینده برگزار شود. صلح و ثبات دائمی در سوریه برای همه ما مهم است.

وی در خصوص اعطای مدال افتخار توسط سناتورها به تروریست‌های پ.ک.ک/ ی.پ.گ تصریح کرد: پ‌.ک‌.ک در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا به عنوان یک گروه تروریستی شناخته شده است. سناتورها در فرانسه با تروریست‌ها (پ ک ک/ ی.پ.گ) گرد هم آمده و به آنها جایزه می‌دهند، این بهترین نمونه دورویی در مبارزه با تروریسم است.

آناتولی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا