اجتماعیجهانسیاست

گزارش وکلای ارشد بریتانیا: “شواهد قانع کننده‌ای” مبنی بر نسل‌کشی در تورکستان‌شرقی وجود دارد 

وکلای ارشد بریتانیا در گزارش خود اعلام کردند "شواهد بسیار قانع کننده‌ای" وجود دارد که نشان می دهد دولت پکن نسل کشی علیه اویغورها را انجام داده است.

در یک دیدگاه حقوقی که در انگلیس در مورد فعالیت های چین در تورکستان‌شرقی منتشر شده، بیان شده که “شواهد بسیار قانع کننده‌ای” وجود دارد که نشان می دهد دولت پکن نسل کشی علیه اویغورها را انجام داده است.

این گزارش همچنین تاکید کرد که شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه دولت در شمال غربی چین “قصد دارد اقلیت مسلمان را از بین ببرد”.

در گزارش ۱۰۰ صفحه ای وکلای ارشد دادگستری اس‌سکس لندن، که در بین آنها افرادی همچون آلیسون مکدونالد نیز به چشم می‌خورد، آمده است: “آسیب‌رسانی عمدی به اویغورهای تحت بازداشت، اقدامات جلوگیری از زایمان زنان و جداسازی اجباری کودکان اویغور از خانواده هایشان” از شواهد قانع‌کننده در راستای اعمال نسل‌کشی می‌باشد.

“جنایت و نسل کشی علیه بشریت”
این «دیدگاه حقوقی» می گوید: “بر اساس شواهدی که می بینیم، این دیدگاه/نظر نتیجه می گیرد که اقدامات دولت چین علیه مردم اویغور در منطقه خودمختار اویغور سین‌کیانگ جنایت علیه بشریت و نسل کشی است.”

این «دیدگاه حقوقی»، در نتیجه بررسی اسناد عمومی شش ماهه دولت‌ها، نشریات سازمان‌های بین‌المللی، نظرات دانشگاهیان، گزارش‌های سازمان‌های خیریه و رسانه‌ها تهیه شده و مانند تصمیم دادگاه تعهد قانونی ندارد، اما می توان از آن در مراحل قانونی استفاده کرد.

“شوک الکتریکی ، غل و زنجیر، گرسنگی”
این دیدگاه همچنین شواهدی از “بردگی، شکنجه، تجاوز، عقیم سازی اجباری و آزار و شکنجه” بر علیه اویغورها ارائه می دهد.

“شواهد قانع کننده ای وجود دارد که نشان می دهد بازداشت شدگان از یک صدمه جدی جسمی رنج برده اند”، و در اظهارات بازداشت شدگان همچنین آمده است که “آنها توسط شوک الکتریکی مجازات شده‌اند، مجبور شده‌اند مدت طولانی در موقعیت های استرس زا بمانند، مورد ضرب و شتم، گرسنگی، به زنجیر کشیده شدن و بسته ماندن چشم قرار بگیرند.”

“شواهدی وجود دارد که فرزندان اویغور را به زور از والدین خود می گیرند”
این دیدگاه حقوقی همچنین شامل اظهارات زیر است: “شواهدی وجود دارد که فرزندان اویغور را به زور از والدین خود جدا کرده اند. این شامل قرار گرفتن در یتیم خانه‌ها و مدارس شبانه روزی بدون رضایت والدین و در حالی است که یکی از والدین آنها یا هر دو در بازداشت هستند.”

در این سند حقوقی آمده است: “این واقعیت که کودکان از امکان به جا آوردن فرهنگ اویغوری محروم می شوند، گاه نام های «هان [اتنیک حاکم چینی/ویراستار ای‌ان‌تی]» بر آنها نهاده می شود و خانواده های قومیت «هان» آنها را به فرزندی می‌گیرند، نشان می دهد که این اقدامات با هدف از بین بردن جمعیت اویغورها به عنوان یک گروه اتنیکی انجام شده است.”

برخی از قانونگذاران انگلیسی که در حال حاضر از این دیدگاه که «چین در حال ارتکاب جنایت نسل‌کشی علیه اویغورها در تورکستان‌شرقی است» حمایت می کنند و خواهان پایان دادن به روابط تجاری با پکن هستند.

در ماه های گذشته، ۱۳۰ قانونگذار انگلیسی نامه ای را امضاء كردند كه فعالیت‌های چین در توركستان‌شرقی را كه از آن بعنوان “پاك سازی قومی سیستماتیک و سازماندهی شده علیه مردم اویغور” یاد می‌کردند، محكوم می‌کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا