ایران

افزایش نگرانی‌ها درباره وضعیت فرهاد میثمی و درخواست کنشگران از او برای پایان اعتصاب غذا

هم‌زمان با افزایش نگرانی‌ها درباره وضعیت جسمی فرهاد میثمی، فعال سیاسی که به دلیل اعتصاب غذا کاهش وزن شدیدی پیدا کرده، است، کنشگران ایرانی به‌طور فزاینده‌ای از وی حمایت کرده و از او خواستند به اعتصاب غذای خود پایان دهد.

گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی، وبلاگ‌نویس کشته‌شده در زندان، خطاب به میثمی در توییتر نوشت: «جان تو صدها بار ارزند‌ه‌تر از جان کسی است که زندگی مردم رابه جهنم تبدیل کرده»، و افزود:«ایران ما به وجود آزادگانی چون تو نیازمنداست که از همه دارایی خود می‌گذرند و برای روشن ماندن چراغ مبارزه با ضحاک زمانه آن را فدا می‌کنند.تو نمادانسانیت وآزادگی درمبارزه‌ای.»

بهاره هدایت، زندانی سیاسی، نیز در نامه‌ای خطاب به میثمی از او خواست به اعتصاب غذایش را پایان دهد.

هدایت نوشت: «گرچه می‌دانم درخواست شکستن اعتصاب غذا لابه‌لای انبوه درخواست‌ها و اظهار نگرانی‌ها نسبت به وضعیت سلامتی‌تان ناچیز و ناپیداست» اما وظیفه اخلاقی خود می‌دانم چنین درخواستی کنم.

همچنین، جمعی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در حمایت از فرهاد میثمی و در اعتراض به احکام زندان و اعدام تجمع کرده و پلاکاردهایی را در دست گرفتند.

این دانشجویان در بیانیه‌ای پیام اعتصاب غذای فرهاد میثمی را قیام دیگری علیه فراموشی خوانده و افزودند که «سرکوب و بستن دهان‌ها نمی‌تواند به کامل‌ترین شکلش ممکن و محقق شود، حتی در عینی‌ترین و مادی‌ترین شکل سرکوب یعنی زندان.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا