ایرانجهان

آلمان از شهروندان خود خواست ایران را ترک کنند

وزارت خارجه آلمان روز جمعه در بیانیه‌ای به شهروندان این کشور هشدار داد که ایران را ترک کنند چرا که خطر بالاگرفتن ناگهانی تنش‌های بین ایران و اسرائیل وجود دارد و ممکن است آلمانی‌ها در ایران در معرض خطر دستگیری خودسرانه باشند.

در بیانیه تازه وزارت خارجه آلمان آمده است: «در تنش‌های کنونی، به‌ویژه بین اسرائیل و ایران، خطر بالاگرفتن ناگهانی تنش وجود دارد» و نمی توان نادیده گرفت که ممکن است چنین وضعیتی بر «مسیرهای حمل و نقل هوایی، زمینی و دریایی تأثیر بگذارد.»

این بیانیه اضافه کرده است : «شهروندان آلمانی همچنین در معرض خطر جدی دستگیری و بازجویی خودسرانه و محکوم شدن به حبس‌های طولانی هستند. شهروندان دو تابعیتی با تابعیت ایرانی و آلمانی به ویژه در معرض خطر هستند.»

پیشتر در همین زمینه، شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزای آلمان روز پنج‌شنبه تعلیق پروازهای خود به تهران را تا ۱۸ آوریل تمدید کرد.

به نوشته خبرگزاری‌ها این تصمیم به‌دلیل «حالت آماده‌باش در خاورمیانه» در ارتباط با احتمال انتقام‌جویی جمهوری اسلامی از حمله هوایی «اسرائیل» به کنسولگری ایران در سوریه گرفته شده است.

لوفت‌هانزا و شرکت هواپیمایی اتریشی تابعه آن تنها دو شرکت هواپیمایی غربی هستند که به تهران پرواز می‌کنند و این پروازها عمدتاً توسط خطوط هوایی ترکیه و خاورمیانه انجام می‌شود.

لوفت‌هانزا ابتدا اعلام کرد که پروازهای رفت و برگشت به تهران را تا ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین) به حالت تعلیق درآورده است، ولی بعدا تعلیق خود را پنج روز دیگر تمدید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا