آذربایجانایرانجهان

نامه تشکیلات‌های سیاسی آزربایجان جنوبی به جناب آقای زلنسکی رئیس جمهور محترم کشور اوکراین

4تشکیلات‌ سیاسی آزربایجان جنوبی به جناب آقای زلنسکی رئیس جمهور محترم کشور اوکراین نامه نوشتند

🔹جناب آقای زلنسکی رئیس جمهور محترم کشور اوکراین

🔹سخنان جنابعالی در خصوص دخالت های نظام تروریستی جمهوری اسلامی ایران در تجاوز تاسف بار روسیه علیه اوکراین و ارسال تسلیحات برای کشتار مردم اوکراین و درخواستتان از مردم ایران برای اعتراض به اقدامات جنایتکارانه جمهوری اسلامی ایران، در رسانه های مختلف از جمله رسانه های آزربایجان جنوبی انعکاس وسیعی داشت.

🔹از شروع این جنگ خانمانسوز تاکنون افکار عمومی تورک های آزربایجان جنوبی در داخل جغرافیای ایران با حساسیت خاص پیگیر مصائب این جنگ بوده است.
جناب رئیس جمهور، چنانکه اطلاع دارید مردم تورک که حدود 40 درصد جمعیت ایران را تشکیل می دهند یک قرن است که زیر سرکوب های شدید نژادپرستانه رژیم های ایران می باشد و تورکها در ایران با انواع تبعیضها و سرکوبها مواجه می باشند. ملت ما دهه هاست با سیاسیت های استعماری و نژادپرستانه رژیمهای شاه و ملا در ایران مبارزه میکند.

🔹ما سازمان های حرکت ملی آزربایجان جنوبی بخوبی می دانیم که شما و ملت اوکراین نیز در صف اول مبارزه با نژادپرستی و فاشیسم قرار دارید و به صراحت می توانیم بگوئیم که درد تورک های آزربایجان جنوبی و ملت اوکراین در مبارزه با فاشیسم و نژاد پرستی یکی بوده و شکست فاشیسم و نژادپرستی آرزوی ملت های تحت ستم و تحت اشغال می باشد. بنابراین بعنوان سازمان های سیاسی تورک های آزربایجان جنوبی حمایت کامل خود از جنابعالی و ملت اوکراین را اعلام کرده و سیاستهای ضد بشری رژیم جمهوری اسلامی ایران را محکوم می کنیم.

🔹جناب رئیس جمهور محترم
به خوبی اطلاع دارید که رژیم دیکتاتور جمهوری اسلامی ایران همچنان که در کشورهایی مانند عراق، سوریه، یمن، افغانستان و… دخالت های تروریستی دارد، همان گونه نیز در داخل ایران به اقدامات سرکوبگرانه علیه شهروندان خود، خصوصاً ائتنیک ها و ادیان متفاوت ادامه می دهد.

🔹در حالی که تورک های آزربایجان جنوبی بشدت سرکوب می شوند، جمهوری اسلامی ایران در زمان اشغال اراضی تاریخی آزربایجان شمالی در منطقه قاراباغ نیز با ارسال تجهیزات نظامی و انواع دیگر حمایتها از اشغالگران اراضی آزربایجان پشتیبانی کرد که این باعث اعتراضات خیابانی در شهرهای آزربایجان جنوبی شد و صدها شهروند آزربایجانی بازداشت شدند.

🔹جناب الهام علی اف رئیس جمهور محترم جمهوری آزربایجان که همواره نگران سرنوشت همه آزربایجانی های جهان می باشد، همانند جنابعالی بارها از رژیم تهران خواست که از دخالت در امور کشورها خودداری کند ولی رهبران فاشیست ایران با اعزام تروریست، ارسال سلاح به اشغالگران و حمله سفارت جمهوری آزربایجان در تهران ماهیت فاشیستی و تروریستی خود را به اثبات رساند.

🔹جناب رئیس جمهور محترم
ما تورک های آزربایجان جنوبی و تشکیلات های سیاسی آن، همانگونه که در مقابل سیاست های مداخله جویانه و تروریستی جمهوری اسلامی ایران ساکت ننشسته ایم، یقینا در خصوص ارسال سلاح و کشتار ملت اوکرانین نیز ساکت نخواهیم ماند و در حد توان به افشا و مقابله با سیاست های تروریستی جمهوری اسلامی ادامه خواهیم داد. زیرا قلب ملت تورک آزربایجان با ملت اوکرانین همراه است. امیدواریم جنابعالی به عنوان رئیس جمهور منتخب ملت اوکراین که در جبهه مبارزه با فاشیسم و نژاد پرستی پیشرو هستید نیز صدای رسای تورک آزربایجان جنوبی باشید که توسط فاشیسم و نژادپرستان فارسی سرکوب می شوند.

🔹ما امیدواریم این اتحاد و همبستگی باعث شکست و نابودی فاشیسم و نژادپرستی و احقاق حق تعیین سرنوشت ملی همه ملت های تحت ستم ملی و اشغال باشد.

🔹تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان – دیرنیش

🔹جنبش دانشجویی آزربایجان – آزوح

🔹حزب دموکرات آزربایجان جنوبی – گآدپ

🔹حزب مرکز آزربایجان

30/0502023

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا