آذربایجاناجتماعی

بده بستان مشکوک شورای شهر تبریز با اتاق بازرگانی برای سفر به خارج!

افشاگری عضو شورای شهر تبریز از سفر غیر قانونی برخی اعضای شورا به چک/ «مگر مسافرت به یک کشور چقدر می ارزد که با کادوی میلیاردی از جیب مردم تامین می شود؟»

محمدباقر بهشتی عضو شورای شهر تبریز، با انتشار یادداشتی در مورد برخی از اعضای شورای شهر تبریز و شهرداران مناطق این شهر، دست به افشاگری زده است.

او با درج مطلبی نوشت:

«براساس اطلاعات واصله، چند عضو شورای شهرتبریز به همراه چند تن از شهرداران (مناطق) تبریز با هزینه اتاق بازرگانی تبریز می خواهند به سفر کشور چک بروند.
این سفر که در مقابل آن درخواست بیش از دو میلیارد تومان کمک از طرف شهرداری به اتاق هست هم اشکال قانونی دارد و هم اشکال شرعی، چرا که:
۱- این سفر در جلسه شورای شهر طرح و تصویب نشده است.
۲- چرا اتاق بازرگانی هزینه های سفر اعضای شورای شهر و شهرداری را به سفری که به تصویب شورا نرسیده است می پردازد؟
۳- چرا شهرداری می خواهد رقم بالای دو میلیارد تومان را به اتاق بازرگانی کمک کند. باید دانست کل اعتبار کمک های اعطایی شهرداری به بخش خصوصی برای یک سال ۱۳۹۸ مبلغ ۸ میلیارد تومان است. اتاق بازرگانی چرا مستحق دریافت بیش از یک چهارم آن است؟
۴- چرا برخی از اعضای شورا به دلیل قانونی و شرعی رضایت به این بده و بستان غیر عادی داده اند؟ مگر مسافرت به یک کشور چقدر می ارزد که با کادوی میلیاردی از جیب مردم تامین می شود؟
این مطالب را رسانه ای کردم تا مسوولین ذی ربط جلوی یک فساد را بگیرند.»

اعتدال پرس که مطلب فوق را منتشر نموده است، در ادامه می نویسد:
این رسانه آماده توضیحات احتمالی این چند عضو شورا که البته هنوز اسامی شان منتشر نشده، می باشد.
گفتنی است، «سونیا اندیش» که همزمان عضو شورای شهر و اتاق بازرگانی تبریز(و همچنین هیئت مدیره منطقه آزاد ارس) است، از حامیان پیشنهاد کمک ۲ میلیارد تومانی به اتاق بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا