خاورمیانه

نیروهای دولت یمن حمله حوثی‌ها را با پشتیبانی هواپیماهای ائتلاف در مارب دفع کردند

ائتلاف به رهبری عربستان یک رشته حملات هوایی در حمایت از نیروهای دولت یمن و دفع حمله شبه‌نظامیان حوثی به غرب استان مأرب در شمال یمن، انجام داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، ائتلاف به رهبری این کشور یک رشته حملات هوایی در حمایت از نیروهای دولت یمن و دفع حمله شبه‌نظامیان حوثی به غرب استان مأرب در شمال یمن، انجام داد.

این خبرگزاری نوشت که “کاروان ها و تجهیزات نظامی شبه نظامیان حوثی منهدم  و تلفات سنگینی به عناصر تروریستی آنها وارد شد.”

یک منبع دولت یمن به خبرگزاری فرانسه گفت که حوثی‌های مورد حمایت ایران “حمله ای سنگین با همراهی تانک و خودروهای زرهی در جبهه الکساره آغاز کرده بودند که این حمله شدید با پشتیبانی هواپیماهای ائتلاف دفع شد.”

حوثی ها نیز در وب‌سایت المسیره خود در مورد ۳۸ حمله هوایی که توسط ائتلاف در چندین مکان در استان مارب آغاز شد سخن گفتند.

به ندرت اتفاق می افتد که شورشیان حوثی تلفات خود را اعلام کنند.

بیش از یک سال پیش، حوثی های مورد حمایت ایران با هدف دستیابی به کل شمال یمن حملاتی برای کنترل شهر نفت خیز مأرب ترتیب می‌دهند.

حوثی ها قبل از ورود به مذاکرات جدید با دولت به رسمیت شناخته شده بین‌المللی، به ویژه با توجه به فشارهای دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بر راه حل سیاسی، می خواهند مارب را کنترل کنند.

از سال ۲۰۱۵، عربستان سعودی یک اتحاد نظامی در حمایت از دولت به رسمیت شناخته شده بین المللی رهبری کرده است.

روز جمعه، پالایشگاه نفت ریاض مورد حمله پهپادها قرار گرفت که منجر به آتش سوزی شد حوثی‌ها مسئولیت این حمله را بر عهده گرفتند.

این حمله دومین حمله‌ طی این ماه بود که تأسیسات انرژی عربستان را هدف قرار می‌داد..

ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی روز شنبه ۲۹ اسفند اعلام کرد که “یک پهپاد انفجاری را رهگیری و منهدم کرده است” که توسط شورشیان به سمت شهر خمیس مشیط در جنوب این کشور پرتاب شده بود.

این ائتلاف تأکید کرد که “اقدامات عملیاتی را برای محافظت از غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی در برابر حملات تروریستی انجام می دهد.”

شورشیان پس از آنکه ایالات متحده آنها را از لیست سازمان های تروریستی که توسط دولت دونالد ترامپ قرار داده شده بود، خارج کرد، حملات خود را به خاک عربستان سعودی افزایش داده اند.

از سوی دیگر، اتحادیه اروپا روز شنبه در بیانیه ای حمله به پالایشگاه ریاض را محکوم کرد و خواستار “پایان حملات” شد. این اتحادیه تأکید کرد که “تشدید مداوم در یمن و اطراف آن تلاش های نماینده سازمان ملل را تضعیف می کند، چشم اندازهای حل اختلاف را به تأخیر می اندازد و بی ثباتی منطقه را افزایش می دهد.”

روز شنبه، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو حمله پهپادها را که باعث آتش سوزی در یک پالایشگاه نفت در پایتخت عربستان شد “به شدت محکوم می کند”.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا