ایرانجهانسیاست

آمریکا وب‌سایت‌های مرتبط با انتشار اطلاعات گمراه‌گننده ایرانی را مسدود کرد

وزارت دادگستری آمریکا روز سه‌شنبه ۱ تیر گفت، ۳۶ وب‌سایت مرتبط با ایران را که بسیاری از آنها با فعالیت‌های اطلاعات گمراه‌کننده یا سازمان‌های خشونت‌آمیز مرتبط هستند توقیف کرد. 

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: “امروز، طبق دستورات دادگاه، ایالات متحده ۳۳ وب سایت مورد استفاده اتحادیه رادیو و تلویزیون اسلامی ایران (IRTVU) و سه وب سایت را که توسط کتائب حزب‌الله اداره می شد، به علت نقض تحریم های آمریکا توقیف کرد.”

گروه کتائب حزب الله، یکی از اصلی ترین گروه های شبه نظامی عراقی همسو با ایران است که توسط ایالات متحده به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته می‌شود.

سایت های توقیف شده شامل پرس تی‌وی (کانال تلویزیونی ماهواره ای انگلیسی زبان اصلی حکومت ایران) و العالم (کانال عربی زبان آن) می‌باشد.

وب سایت تلویزیونی عربی زبان مسیره تی‌وی که توسط حوثی ها اداره می شود نیز توقیف شده است.

وزارت دادگستری آمریکا گفت ۳۳ دامنه مورد استفاده اتحادیه رادیو و تلویزیون اسلامی ایران متعلق به یک شرکت آمریکایی است و اتحادیه رادیو و تلویزیون اسلامی ایران قبل از استفاده از نام دامنه ها، مجوزی از دفتر کنترل دارایی های خارجی خزانه داری دریافت نکرده است.

کتائب حزب‌الله نیز مجوزی دریافت نکرده است.

خبرگزاری های حکومت ایران گفتند که دولت ایالات متحده چندین وب سایت رسانه ای ایرانی و سایت های متعلق به گروه های وابسته به ایران مانند حوثی های یمن را توقیف کرده است.

این اقدامات آمریکا چند روز پس از اعلام ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور جدید ایران صورت می‌گیرد.

دادستان های آمریکا در ماه اکتبر نیز شبکه ای از دامنه های وب را که در کارزار سپاه پاسداران ایران برای انتشار اطلاعات گمراه‌کننده در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گرفتند، توقیف کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا