جهانسیاست

چین در حال استقرار ۱۱۰ موشک هسته‌ای در منطقه اویغورها است

به گزارش نیویورک‌تایمز، حکومت چین در حال ساخت بیش از ۱۰۰ جایگاه جدید پرتاب موشک های بالستیک قاره پیما در منطقه اویغورها است. 

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از کارشناسان فدراسیون دانشمندان آمریکایی (اف‌ای‌اس) نوشت، حکومت چین در حال ساخت بیش از ۱۰۰ جایگاه جدید پرتاب موشک های بالستیک قاره پیما در منطقه اویغورها است.

عکسهای ماهواره ای نشان می دهد که چین در حال ساخت جایگاه‌های جدید موشکی هسته ای است.

مقامات فدراسیون دانشمندان آمریکایی می گویند ۱۱۰ جایگاه جدید برای موشک های بالستیک قاره پیما در منطقه خودمختار سین کیانگ اویغور (ترکستان شرقی) دیده می شود.

این موشک ها معمولاً به کلاهک هسته ای مجهز هستند.

نشریه اینسایدر نیز در این رابطه خاطرنشان می کند که ساخت جایگاه‌های موشکی هسته ای جدید در چین سیاست توسعه طلبانه این کشور را بیشتر گسترش می دهد.

بنابراین، وجود چنین جایگاه‌های موشکی منجر به تبدیل شدن چین به یک غول هسته ای قابل مقایسه با ایالات متحده و روسیه خواهد شد.

با این حال، به گفته دیگر کارشناسان، چنین جایگاه‌های پرتاب موشک بسیار در دسترس هستند، یعنی انهدام آنها آسان است. به همین دلیل استدلال می‌کنند، موشک های جدید چین در ترکستان شرقی برای “ترساندن” دیگران کافی نیست.

در اوایل ماه جولای، واشنگتن پست گزارش داد که چین در حال ساخت ۱۱۹ جایگاه پرتاب موشک دیگر در استان گانسو است.

این امر باعث نگرانی کارشناسان و مقامات عالی رتبه آمریکایی شده است. وزارت امور خارجه گفت، ایالات متحده از گسترش برنامه هسته ای چین نگران است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا