جهان

تروریست‌های حمله‌کننده به سالن کروکوس مسکو اهل تاجیکستان هستند

هویت ۴ نفر از تروریست‌های حمله‌کننده به سالن کروکوس مسکو مشخص شد که همگی اهل تاجیکستان هستد.

این افراد محمودرسول ناصریدینوف ۳۷ ساله، ریووجیدین ایمونوف ۵۱ ساله، شوخین جون سافولزودا ۲۱ ساله و رستم نظروف ۲۹ ساله هستند.

به گزارش اسپوتنیک، یکی از تروریستها، می‌گوید که برای پول به مردم در سالن کنسرت در نزدیکی مسکو شلیک کرده است. وی در ابتدا مدعی شد که ۵۰۰ هزار روبل (معادل پنج‌هزار و ۴۰۰ دلار) به او برای شرکت در این عملیات تروریستی وعده داده شده اما تنها نیمی از این مبلغ به کارتش واریز شده است. اما کمی‌ بعد گفت که مبلغ وعده داده شده به هر یک از شرکت‌کنندگان در این حمله، یک میلیون روبل (معادل ۱۰ هزار و ۸۰۰ دلار) بوده است.

او افزود که یک فرد ناشناس یک ماه پیش از طریق تلگرام با او تماس گرفته و برایش سلاح فرستاده است. او همچنین گفت که پس از صحبت با «دستیار واعظ» تصمیم به انجام این عملیات گرفته است مرد مظنون گفت که به او دستور داده بودند که همه افراد حاضر در سالن کنسرت را بکشد.

بنابر اعلام خبرگزاری اسپوتینک، آمار کشته‌شدگان این حادثه به ۱۴۳ نفر رسیده است.

کمیته تحقیقات همچنین اعلام کرد که «تروریست‌ها» پس از پس از تیراندازی به مردم با استفاده از مواد مایع اشتعال‌زا سالن کنسرت را به آتش کشیدند.

در بیانیه این کمیته آمده است: «تروریست‌ها از مایع اشتعال‌زا برای به آتش‌کشیدن سالن کنسرت، زمانی که تماشاگران و مجروحان هنوز در آن‌جا بودند، استفاده کردند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا