آذربایجانایران

احضار ابراهیم احمدپور به شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز

ابراهیم احمدپور فعال حرکت ملی آذربایجان و دانشجوی کارشناس ارشد علوم سیاسی دانشگاه تبریز طی ابلاغیه الکترونیکی که از طریق سامانه ثنا قوه قضاییه دریافت کرده، مقرر شده است جهت دفاع از اتهام انتسابی روز ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان تبریز حاضر گردد.

این فعال دانشجویی که روز ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ با تودیع قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی به طور موقت از زندان مرکزی تبریز آزاد شده بود در جلسه دادگاه با اتهام انتسابی«تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» محاکمه خواهد شد.

آقای احمدپور در صفحه اینستاگرامی‌اش ضمن توضیح نحوه بازداشت‌اش از شکنجه خود خبرداده و نوشته است: «…پلیس اطلاعات و امنیت آذربایجان شرقی پس از تماس و احضار تلفنی اینجانب، به علت عدم حضور در شهر تبریز در تاریخ احضار شده، احضاریه‌ای کتبی (اسلاید دوم) به حراست دانشگاه تبریز جهت اخذ توضیحات به مورخه(۱۴۰۱/۱۲/۸) ارسال می‌شود. بعد از حضور در تاریخ ذکر شده، بنده را بازداشت کرده و مورد بازجویی‌های مکرر به همراه تهدید، شکنجه و ضرب‌وشتم قرار گرفتم که به جهت آسیب‌دیدگی از ناحیه چشم بر اثر ضربات وارد شده، به درمانگاه منتقل شدم اما به علت عدم حضور چشم‌پزشک صرفا به معاینات عمومی و تجویز داروهای مسکن اکتفا کرده که حتی برای ارائه این داروها نیز درخواست هزینه‌های شخصی از اینجانب شد و به دلیل ضبط وسایل شخصی در بدو ورود و به همراه نداشتن کیف پول، از ارائه دارو اجتناب کردند. فردای آن روز به شعبه ۷ دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب تبریز به ریاست هادی غفوریان منتقل شده و با انتساب اتهام تبلیغ علیه نظام روبه‌رو شدم و بعد از انتقال به بند قرنطینه زندان مرکزی تبریز با قرار وثیقه چهارصد میلیون تومانی در تاریخ(۱۴۰۱/۱۲/۱۱) آزاد شدم»

ابراهیم احمدپور همچنین از افزایش فشار بر فعالین دانشجویی علی‌الخصوص پس از انتشار یادداشت کانون آذربایجان شناسی دانشگاه تبریز مبنی بر محکومیت حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران خبر داده و نوشته است:  «…کانون آذربایجان‌شناسی دانشگاه تبریز نیز از این امر مستثنی نبوده و بعد انتشار یادداشتی در خصوص محکومیت حمله به سفارت آذربایجان در تهران، فشار، تهدید و محدودیت بر بعضی از اعضای کانون از سوی حراست و کمیته انضباطی دانشگاه تبریز افزایش یافت که منجر به تعلیق شفاهی (نه به صورت کتبی و رسمی) کانون و بعضی از اعضای آن شد. بعد از آن نیز چند تن از اعضای کانون به پلیس اطلاعات و امنیت آذربایجان شرقی (صائب) احضار شدند. این در حالی است که طبق آیین‌نامه انضباطی دانشجویان تنها مرجع ذیصلاح برای رسیدگی به تخلفات دانشجویی، کمیته انضباطی دانشگاه‌ها می‌باشد و هر گونه احضار، بازداشت و پرونده‌سازی از طریق نهادهای امنیتی و اطلاعاتی خارج از دانشگاه برای دانشجویان به دلیل فعالیت‌های دانشجویی غیرقانونی می‌باشد…»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا