ایرانخاورمیانه

ترکیه «حافظ منافع ایران» در آلبانی می‌شود

وزیر خارجه جمهوری اسلامی در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود از همکاری آنکارا برای ایجاد دفتر حفاظت منافع ایران در آلبانی تقدیر کرده است.

آلبانی ۱۶ شهریور سال گذشته از قطع روابط دیپلماتیک کشورش با ایران قطع خبر داد. آلبانی، جمهوری اسلامی را به حملات سایبری علیه زیر ساخت‌های این کشور متهم کرد.

حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، در تماس تلفنی با مولود چاووش اوغلو٬ وزیر خارجه ترکیه، «مراتب موافقت این وزارتخانه با ایجاد دفتر حفاظت منافع ایران در آلبانی را از طریق ترکیه اعلام و از مساعی جمیله ترکیه قدردانی کرد.»

آلبانی در شهریور سال گذشته ایران را متهم کرده بود که در ۱۵ ژوئیه حمله‌ای سایبری علیه نهادهای آلبانیایی را به منظور «فلج کردن خدمات عمومی و هک داده‌ها و ارتباطات الکترونیکی سامانه‌های دولتی» انجام داده است.

نخست وزیر آلبانی هم در خصوص قطع رابطه با ایران گفته بود: «این واکنش شدید… کاملاً متناسب با شدت و خطر حمله سایبری است که تهدید به فلج کردن خدمات عمومی، پاک کردن سیستم‌های دیجیتال و هک کردن سوابق دولتی، سرقت ارتباطات الکترونیکی داخلی دولت و ایجاد هرج و مرج و ناامنی در کشور کرده بود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا