ایران

روحانی: قوه قضاییه باید یک دادگاه ویژه برای سقوط هواپیما تشکیل دهد

رئیس جمهور ایران بیان د اشت: من به دلیل اینکه کم و بیش با مساله پدافند هوایی آشنایی دارم، این را می‌گویم که در این داستان نمی‌تواند فقط یک فرد مقصر باشد.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در مورد سقوط هواپیما اکراینی با بیان اینکه قوه قضاییه باید یک دادگاه ویژه با یک قاضی عالی رتبه برای پرونده سقوط هواپیما تشکیل دهد، اعلام کرد: از لحظه‌ای که احتمال دادم، سقوط هواپیما عادی نبوده، دستور دادم تا تحقیقات فورا انجام شود.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران بیان د اشت: قوه قضاییه باید یک دادگاه ویژه با یک قاضی عالی رتبه برای پرونده سقوط هواپیما اوکراینی تشکیل دهد.

 

روحانی گفت: حالا این حادثه حادثه بسیار تلخی بود و تحملش برای مردم بسیار سنگین است. حتی اگر این هواپیما به خاطر نقص فنی هم سقوط کرده بود باز هم بسیار غم‌بار بود اما بعد از این که مشخص شد خطای انسانی منجر به این فاجعه شده است غم مردم را چندین برابر کرد.

رئیس جمهور ایران افزود: قوه قضاییه باید یک دادگاه ویژه با یک قاضی عالی رتبه و ده ها کارشناس تشکیل دهد. این پرونده عادی و معمولی نیست تمام دنیا به این دادگاه ما نگاه خواهند کرد.

او اضافه کرد: «اینکه نیروهای مسلح ما با صراحت لهجه خطای خودشان را اعلام کردند و از مردم عذرخواهی کردند، گام اول خوبی بوده که در این راستا برداشته شده و همه گام‌های بعدی باید برداشته شود. »

 

روحانی بیان کرد: «من به دلیل کم و بیش آشنایی که با مساله پدافند هوایی دارم، این را می‌گویم که در این داستان نمی‌تواند فقط یک فرد مقصر باشد. نه اینکه یک نفر که دکمه را فشار داده مقصر بوده است. دیگرانی هم هستند و من می‌خواهم که این مساله با صداقت برای مردم بیان بشود.»

 

رییس دولت ایران مدعی شد: «مردم ما می دانند که این حادثه از روی اشتباه و سهل صورت گرفته و این معلوم است. اما چه کسانی دخیل بودند و چه شرایط پیش آمد که این سهو انجام گرفت. درست است که در این ایام ریشه همه غم‌ها به آمریکا برمی‌گردد. آمریکا بود که جو را ملتهب و شرایط را غیرعادی کرد. آمریکا بود که تهدید کرد و عزیزان ما را از ما گرفت همه اینها درست است. اما این دلیل بر آن نمی‌شود که ما در این حادثه به همه ریشه‌های مساله نپردازیم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا