ایران

انفجار کپسول گاز کلر مربوط به سپاه که به عراق می‌رفت ۲۳۲ نفر را مصدوم کرد

در اثر انفجار یک کپسول ۸۰۰ کیلویی گاز کلر متعلق به سپاه در روستای زنجیره علیا از توابع شهرستان چرداول استان ایلام که با یک تریلی به عراق می‌رفت، ۲۳۲ نفر مصدوم شد.

ظهر روز جمعه ۱۴ شهریور، در اثر انفجار یک کپسول ۸۰۰ کیلویی گاز کلر متعلق به سپاه در روستای زنجیره علیا از توابع شهرستان چرداول استان ایلام که با یک تریلی به عراق می‌رفت، ۲۳۲ نفر مصدوم شد.

افشار خسروی‌زاد دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام نیز از تشکیل پرونده قضایی در پی انفجار روز گذشته خودروی حامل سیلندر‌های گاز کلر صادراتی به عراق در روستای زنجیره علیا شهرستان چرداول استان ایلام خبر داد و گفت: «این حادثه در دست کارشناسی است و جزییات آن هنوز مشخص نشده و راننده خودرو دستگیر شده است.»

این در حالیست که منابع محلی گفته‌اند که این کپسول بر روی یک تریلر حامل کپسول‌های گاز کلر مربوط به سپاه حمل می‌شده است که با توقف تریلر در این روستا، منفجر شده است. این تریلر حامل کپسول‌های بیشتری بوده و در صورت سرایت انفجار به بقیه کپسول‌ها، احتمال وقوع یک فاجعه انسانی زیاد بوده است.

شدت این انفجار و تبعات آن به حدی بوده که پس از وقوع این انفجار، گاز نامطبوع کلر تا شعاع ۲ کیلومتری منتشر شده است. همچنین بیمارستان‌های تابعه استان به حالت آماده‌باش کامل درآمده‌اند و بخش اعظم مصدومان به بیمارستان خمینی در مرکز استان اعزام شدند.

دادستان ایلام گفته که این خودرو از مبدا تبریز به مقصد عراق در حرکت بود و برای رسیدن به مقصد باید از مرز مهران می‌گذشت؛ راننده طی مسیر، در یکی از روستا‌های ایلام توقف می‌کند که مشخص نیست به چه دلیل یکی از کپسول‌ها دچار انفجار می‌شود.

فرماندار چرداول اعلام کرده که: «از ۲۳۲ مصدوم حادثه انفجار کپسول در چرداول، تاکنون ۱۲۰ نفر ترخیص شده اند.»

او همچنین تایید کرده که «با کمک و همراهی سپاه استان ایلام اتوبوس اورژانسی در روستای زنجیره مستقر شده» بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا