آذربایجانایران

کارگران آذربایجان دیگر مشغول کار نیستند!پرونده سازی برای ۱۰تن از کارگران کارخانه شکلات سازی شونیز تبریز

در پی اعتراض کارگران کارخانه شونیز تبریز(شرکت صنعتی داداش برادر) به وضعیت بدمعیشتی، عدم افزایش حقوق و نبود خدمات رفاهی،کارگران این کارخانه به اخراج از کار تهدید شده و برای۱۰ تن از آنان پرونده قضایی تشکیل گردیده است.

 نیروهای امنیتی اعتراض مسالمت آمیز و قانونی کارگران مبنی بر افزایش حقوق را برنامه ریزی و تلاش برای راه اندازی اعتراضات کارگری عنوان کرده اند.

پیشتر روز شنبه ۶ آبان ماه ۱۴۰۲ کارگران کارخانه شونیز تبریز(شرکت صنعتی داداش برادر) در اعتراض به وضعیت بد معیشتی، عدم افزایش حقوق و نبود خدمات رفاهی به نشان اعتراض و با سر دادن شعارهایی دست از کارکشیده واعتصاب کرده بودند.

کارگران با تجمع در محوطه شرکت و با سردادن شعار “خدمات رفاهی حق مسلم ماست” خواستار توجه دولت و مسئولین به وضعیت بد معیشتی خود شده بودند.

در موارد بسیاری به دلیل نرخ بالای مواد اولیه، هزینه بالای تولید و وضع مالیات سنگین از سوی دولت در شهرهای آذربایجان، مالکان کارخانه ها نیز جهت ادامه تولید، در پرداخت حقوق کارگران با مشکلات عدیده ای مواجه گردیده اند از آنجمله میتوان به کارخانه «کمباین‌سازی سهند تبریز» اشاره کرد که به دلیل مشکلات مالی واقتصادی کارخانه،کارگران به مدت ۴ ماه است که موفق به دریافت مطالبات معوق خود نشده اند.

همچنین شرکت فروشگاههای زنجیره ای رفاه نیز به دلیل بدهی‌های این شرکت، از اوایل تیرماه سال جاری اقدام به اخراج گسترده پرسنل در کشور و نیز عقد قرارداد یک ماهه با مابقی پرسنل کرده است که تاکنون نزدیک به ۴۰۰ نفر از کارکنان این شرکت در شهرهای تبریز و اورمیه در پی تعدیل نیرو،بیکار شده اند.

طی هفته ها و ماههای اخیر شهرهای مختلف آذربایجان جنوبی از تبریز تا همدان شاهد تجمعات اعتراضی ‌کارگران و بازنشستگان در اعتراض به عدم دریافت حقوق معوقه، وضعیت نامناسب معیشتی و عدم افزایش و همسان سازی حقوق بوده است

به اعتقاد فعالان کارگری نه تنها دولت جمهوری اسلامی ایران توجهی در خور به نیازمندی ها و مطالبات کارگران و بازنشستگان حوزه کار و تولید نداشته بلکه با نگاه امنیتی حق مسلم کارگران برای اعتصابات و تجمعات اعتراضی را نادیده گرفته است وبا اخراج از کار،زندان،شلاق و شکنجه در پی سرکوب تجمعات اعتراضی کارگران بر آمده است.

کارگران و بازنشستگان بارها در تجمعات خود اظهار کرده اند که تا احقاق کامل حقوق خود و رسیدگی دولت به مطالباتشان به تجمعات اعتراضی خود ادامه خواهند داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا