آذربایجان

مسئله آذربایجان غربی و آینده مشترک تورک و کرد / سالار طاهرافشار

با انتشار فیلمی در رسانه ها، تروریست ها با سو استفاده از یکی از لباس های محلی آذربایجان، هیاهویی برپا کرده اند که متأسفانه منتقدان، دوربین تک تیرانداز را به سمت اشتباهی نشانه گذاری کرده اند.

فیلم پخش شده در وهله اول کاملا عادی و یک اقدام فرهنگی محسوب میشود ولی در بخش پایانی رقص، یک شخص مخرب و هوادار تروریست که البته ادعا های وی با آماج خاص صورت گرفته بود، به صحنه رفته و به جای زبان مادری خود یا زبان اصلی منطقه( تورکی آذربایجانی) از زبان کمتر استفاده شده در منطقه[ فارسی ] ادعاهایی را ارائه نموده است که به اصطلاح بیش از نصف جمعیت مرکز استان آذربایجان غربی را “کرد ها” تشکیل داده اند.

قبل از محکوم و ایضاح اصل نیت مسئله، ابتدا طرف بحث بنده به جانب کسانی است که یک مسئله ای که با بی اعتنایی به آن و در عوض با چند عملکرد ساده میتوانستیم این تروریست خلق را به حق آن چه بود برسانیم، متأسفانه با بلد کردن مسئله هم باعث به تحقق رسیدن افکار پلید این تروریست ها شده‌ایم و عملا با به متوحش شدن، به متخاصم کمک کرده ایم که طرح های بعدی را برای اختلاف افکنی بین اقوام آذربایجان را برنامه ریزی کنند!

البته افکار و سخنان این تروریست را محکوم میکنیم و همچنین در صورت امکان مسئله مزبور را باید وکلای مستقل آذربایجان برسی کرده و در صورت نیاز اقدامات لازم را انجام بدهند. ولی واقعا مسئله اینقدر ساده است و یک فرد میتواند به راحتی پشت تریبون رفته و بیانات گروهک های تروریستی کومله، پژاک-پ.ک.ک و غیره را استفاده کرده و تبلیغ نمایند؟ آیا واقعا دست های این تروریست ها ایچنان باز شده که یک ملت را اینگونه تهدید کنند، یا این عملکرد ها پشت پرده دیگری دارد؟.

برای پاسخ به نوشته های مزبور تنها کافیست به یاوران این تروریست ها در داخل و خارج از مرز ها رجوع نمود. با چند جست وجوی ساده در گوگل میتوانیم به جواب های مورد نیاز خود برسیم و البته در بطن همین نظام ج.ا.ا، انسان هایی وجود دارند که از وجود گروه های اتنیکی و ملل، مخصوصا تورک های سراسر جغرافیای امروزی ایران احساس خطر کرده و با اقدامات نه چندان دشوار در دو طرف ( تورک و کردها ) سعی در نابودی دوستی و شعله ور کردن اختلافات، برنامه ریزی و به اجرا میرسانند.

گزارش سایت لوکی لیکس، ترکیب جمعیتی اورمیه در سال ۱۳۹۴ به شرح زیر ارائه نموده است:

تورک آذربایجانی: ۹۱ درصد

کرد آذربایجانی:۷ درصد

عاشوریان آذربایجانی: ۲ درصد

ارامنه آذربایجانی: ۵/. درصد

فارس آذربایجانی: ۵/. درصد

منبع : http://looklex.com/e.o/orumiyeh.htm

گزارش سایت ویکی پدیا در سال ۱۳۹۴ ترکیب جمعیتی دینی و مذهبی اورمیه به شرح زیر است:

شیعه آذربایجان : ۸۵/۷ درصد

تسنن آذربایجان :۱۱ درصد

مسیحیان آذربایجان : ۵/. درصد

درصد باقی مانده ادیان دیگر

البته در گزارش سایت ویکی پدیا تورک های تسنن با کرد های آذربایجان هم ردیف نشان داده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا