جهانخاورمیانه

نتانیاهو: دیکتاتورهای تهران می‌خواهند به دوران تاریک قرون وسطی برگردیم

بنیامین نتانیاهو، در یک نشست خبری با مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا، ایران را به تلاش برای نابودی «صلح بین اسرائیل و کشورهای عربی» متهم کرد.

بنیامین نتانیاهو،  نخست وزیر اسرائیل،  روز یکشنبه ۹ شهریو در یک نشست خبری با جرد کوشنر مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا گفت: «‌در حالی که ما می‌خواهیم توسعه و پیشرفت داشته‌باشیم، دیکتاتورهای تهران می‌خواهند ما را به دوران سیاه قرون‌ وسطایی حاکمیت دینی برگردانند.»

نخست وزیر اسرائیل در تاکید کرد: «اگر رژیم تروریستی و قاتل ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، صلح را از بین خواهد برد و جهان را با خطر روبرو خواهد کرد و ما نباید بگذاریم چنین اتفاقی بیفتد.»

اسرائیل و امارات متحده عربی در تصمیمی تاریخی برای عادی‌سازی روابط به توافق دست یافته‌اند. جمهوری اسلامی اما این توافق را «ننگین» و «خنجری بر پشت مردم فلسطین» عنوان کرده است.

توافق بر سر عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و امارات متحده عربی، در هفته‌های اخیر با حمایت دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده صورت گرفت.

جرد کوشنر، مشاور ارشد رییس جمهور آمریکا که به همراه رابرت اوبرایان، مشاور امنیت‌ملی کاخ سفید به تل‌آویو سفر کرده‌ است، در این نشست خبری گفت: «‌ اگر فلسطینی‌ها حاضر به صلح باشند، اکنون فرصت برای آنها آماده است.»

آقای کوشنر گفت: «در حالی که بسیاری فکر می‌کردند پیشرفت در راه صلح شدنی نیست و امیدی به بهبود شرایط نداشتند، از زمان ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید، ناامیدی و سرخوردگی به امید تبدیل شده است.»

مشاور ارشد رییس جمهور آمریکا: «‌طرح دولت ترامپ برای خاورمیانه یک پیشنهاد منصفانه و واقع‌گرایانه را پیش پای فلسطینی‌ها می‌گذارد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا