جهان

رویترز: نفوذ هکرهای کره شمالی به سامانه‌های بزرگ‌ترین تولیدکننده موشک در روسیه

خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی از نفوذ یک گروه نخبه هکرهای کره شمالی به شبکه‌های رایانه‌ای سازمانی روسی که در عرصه طراحی و تولید موشک شهرت دارد، خبر داد.

این گزارش با استناد به تحقیقات کارشناسان امنیتی و تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌گوید که هکرهای کره شمالی سال گذشته برای دست‌کم پنج ماه به سامانه‌های شرکت «ان‌پی‌او ماشین» نفوذ کرده بودند.

رویترز می‌نویسد که گروه هکرهای یادشده با حکومت کره شمالی مرتبط است و کارشناسان امنیت سایبری آنها را «لازاروس» و «اسکارکرافت» می‌نامند.

این خبرگزاری می‌افزاید که اما نمی‌تواند تشیص بدهد این گروه هکری دقیقا چه اطلاعاتی را سرقت کرده‌اند. کره شمالی چند ماه پس از این نفوذ سایبری از پیشرفت‌های متعدد در برنامه موشکی ممنوعه خود سخن گفت، اما نمی‌توان گفت که آیا این پیشرفت‌ها با نفوذ سایبری به سازمان روسی مرتبط است یا نه.

کارشناسان می‌گویند، این رخداد نشان می‌دهد پیونگ‌یانگ برای دستیابی به فن‌آوری‌های کلیدی حتی متحدان خود را نیز هدف قرار می‌دهد.

اخبار مربوط به این هک اندک زمانی پس از سفر سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، به پیونگ‌یانگ برای حضور در هفتادمین سالگرد جنگ کره منتشر می‌شود.

این نخستین سفر یکی از وزرای دفاع روسیه به کره شمالی از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ محسوب می‌شد و در جریان آن آقای شویگو به همراهی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، از یک نمایشگاه بزرگ تسلیحاتی بازدید کرد.

سازمانی که هدف هکرهای کره شمالی قرار گرفته، از پیشتازان تولید موشک‌های هایپرسونیک، فن‌آوری‌های ماهواره‌ای و نسل جدید موشک‌های بالستیک است که همه این‌ها از حوزه‌های مورد علاقه پیونگ‌یانگ است.

«ان‌پی‌او ماشین» در دوران جنگ سرد به عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر فن‌آوری‌های ماهواره‌ای برای برنامه فضایی روسیه به شهرت رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا