خاورمیانه

اسرائیل راکت پرتاب شده از غزه را رهگیری کرد

تلاش‌ها از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد، آمریکا و کشورهای منطقه برای متوقف ساختن تنش‌ها در اورشلیم ادامه دارد.

همزمان با ادامه تلاش‌ها برای متوقف ساختن تنش‌ها در شهر قدس، اسرائیل یک راکت پرتاب شده از سوی غزه به سوی خاک این کشور را رهگیری کرد.

ارتش اسرائیل شامگاه دوشنبه 18 آوریل از فعال شدن آژیر‌های خطر در منطقه غلاف غزه خبر داده و اعلام کرد که جزئیات این حادثه در دست بررسی است.

در همین راستا خبرنگار «العربیه» اعلام کرد که گنبد آهنین اسرائیل به یک راکت پرتاب شده از نوار غزه به سوی شهرک‌های این کشور در پیرامون باریکه غزه واکنش نشان داده است.

این تحول در حالی است که بنا به اعلام منابع دیپلماتیک شورای امنیت سازمان ملل متحد تلاش می‌کند تا به‌منظور متوقف ساختن خشونت‌ها در قدس، تشکیل جلسه دهد.

از سویی آمریکا نیز از رایزنی‌های خود با مقامات اسرائیلی‌، فلسطینی‌ها و کشورهای عربی برای متوقف ساختن تنش‌ها در قدس خبر داده است.

همچنین منابع خبری از دیدار قریب‌الوقوع مقامات مصری با گروه‌های فلسطینی و مقامات اسرائیلی برای جلوگیری از ادامه تنش‌‌های کنونی در اورشلیم خبر داده‌اند.

تنش‌ها در شهر اروشلیم پنج‌شنبه گذشته با درگیری‌های شدید میان نیروهای امنیتی اسرائیل و شهروندان و نمازگزاران فلسطینی در حریم مسجد الاقصی آغاز آغاز شد.

با ادامه این‌ تنش‌ها و خشونت‌ها دهها فلسطینی توسط پلیس اسرائیل زخمی و صدها نفر از آنها بازداشت شدند.

اقدامات تنش‌‌آمیز نیروهای امنیتی اسرائیل در حریم مسجد الاقصی محکومیت‌های شدید و گسترده کشورها، سازمان‌ها و نهادهای عربی و اسلامی را به همراه داشت.

همچنین در بیانیه‌های متعددی کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا ضمن دعوت به خویشتن‌‌داری و پرهیز از خشونت‌ها خواستار توقف تنش‌ها در شهر قدس شدند.

العربیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا