ایرانسلامتی و زندگی

طوفان کرونا در ایران شدیدتر می شود

فاطمه رهبر، نماینده منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم ایران در اثر ابتلا به کرونا درگذشت. 200 نماینده مجلس مبتلا می باشند. دولت همه چیز را عادی جلوه می دهد.

فاطمه رهبر، نماینده منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم ایران در اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

کرونا علاوه بر مردم ایران گریبانگیر نمایندگان و افراد بلند رتبه ایران شده است. 200 نماینده مجلس نیز مبتلا می باشند. اما دولتمردان ایران از  وضعیت بحرانی کشور سخنی به میان نمی آورند.  این در حالیست که امار تلفات کرونا بیشتر از آن چیزی است که در صدا و سیمای حکومتی بیان می شود.

مقایسه آمار مبتلایان به کرونا در در بعضی از استان‌های ایران حاکی از افزایش نزدیک به دو هزار نفر مبتلا در فاصله ۲۴ ساعت است.

در اینفوگرافیکی که خبرگزاری ایرنا منتشر کرده، رنگ استان تهران به‌ دلیل ابتلای بیشتر از یک‌هزار نفر از شهروندان آن به کرونا، قرمز و رنگ استان قم به‌دلیل ابتلای بین ۵۰۰ تا یک‌هزار نفر نارنجی شده است.

پس از این دو استان، استان‌های گیلان، مازندران، اصفهان، مرکزی، قزوین، البرز و سمنان، بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ نفر مبتلا به کرونا دارند.

مقام‌های وزارت بهداشت ایران که پس از چند روز پنهان‌کاری، سرانجام آمار قربانیان و مبتلایان را اعلام کردند، تاکنون رقم تفکیکی درگذشتگان کرونا در استان‌ها را منتشر نکرده‌اند.

علاوه بر چند نماینده مجلس، منابع غیررسمی مهم بر این باورند که تعداد واقعی مبتلایان و قربانیان این بیماری در ایران، بسیار بیشتر از آمار رسمی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا