ایرانجهانسیاست

وزارت خارجه ایران حافظ منافع آمریکا را احضار کرد

وزارت امورخارجه ایران امروز سفیر سوئیس را به عنوان حافظ منافع آمریکا در این کشور احضار کرد و نسبت به هرگونه اقدام «نسنجیده» هشدار داد.

عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد: “به دنبال اظهارات بی‌اساس رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر مسئول دانستن جمهوری اسلامی ایران در حمله به پایگاه نیروهای ائتلاف در التاجی عراق، مارکوس لایتنر سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا بعد از ظهر امروز به وزارت امور خارجه در تهران فراخوانده شد و مراتب اعتراض شدید کشورمان به این اظهارات به وی ابلاغ شد”.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی وزارت امورخارجه ایران، موسوی بیان کرد: “به سفیر سوئیس نسبت به هرگونه اقدام نسنجیده از سوی طرف آمریکایی و عواقب آن هشدار داده شده است”.

وی ادامه داد: “در این ملاقات به حافظ منافع ایالات متحده گفته شد رئیس جمهور آمریکا به جای متهم کردن دیگران باید سیاست‌های غلط آمریکا در حضور غیرقانونی در عراق و کشتن فرماندهان و سربازان عراقی، که عامل اصلی نفرت مردم عراق از آمریکا شده است را به عنوان واقعیت بپذیرد”

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: “در واقع سیاست‌های غلط آمریکا در عراق باعث ایجاد تنشهای کنونی است و مقامات آمریکا و بخصوص آقای ترامپ نمی توانند با اظهارات بی‌پایه و اساس و خطرناک از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کنند”.

گفتنی است پنتاگون بامداد امروز (جمعه 13 مارس) در بیانیه ای ضمن تایید حملات هوایی به عراق، تاکید کرد که جنگنده های آمریکا در واکنش به حملات راکتی به اردوگاه التاجی در شمال بغداد، پایگاه‌های گردان‌های حزب‌الله عراق را هدف قرار داده اند.

پایگاه التاجی در شمال بغداد که نیروهای ائتلاف بین‌المللی علیه داعش به رهبری آمریکا در آن مستقر هستند، چهارشنبه شب گذشته هدف چندین راکت قرار گرفته بود. طی این حملات چند نیروی آمریکایی و انگلیسی کشته شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا