آذربایجانایران

ییلماز مهرعلی بیگلو: بازپرس پرونده به خانواده ما اعلام کرد؛ «بدلیل خبررسانی‌تان از طرف تهران تحت فشار قرار گرفته‌ایم»

«ییلماز» برادر یوروش مهرعلی بیگلو فعال بازداشتی حرکت ملی آزربایجان با انتشار ویدیویی در صفحه اینستاگرامی‌اش اطلاع داده است که آقای موسوی بازپرس پرونده خطاب به خانواده این فعال سرشناس تورک گفته است اطلاع رسانی از وضعیت یوروش را متوقف کنید.

برادر یوروش مهرعلی بیگلو عنوان کرده است که روز ۱۷ دی ماه ۱۴۰۲، پس از مراجعه خانواده به شعبه ۱۵بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهر تبریز برای اطلاع از وضعیت فرزندشان، آقای موسوی بازپرس پرونده گفته است بدلیل خبررسانی خانواده، از طرف تهران تحت فشار قرار گرفته ایم و مجبور شده ایم مدت زمان بازداشت این فعال سیاسی را تمدید کنیم.

ییلماز مهرعلی بیگلو همچنین عنوان کرده است که یوروش در زمان بازداشت های قبلی‌اش تحت شکنجه قرار گرفته بود و بدلیل اینکه از زمان تماس تلفنی کوتاه قبلی اش ۵۳ روز میگذرد و ما هیچگونه اطلاعی از وی نداریم این مسئله باعث نگرانی هرچه بیشتر خانواده گردیده است.

آقای مهرعلی بیگلو تاکنون بدون ملاقات باخانواده و محروم از دسترسی به وکیل کماکان تحت فشار نهادهای امنیتی در بازداشت به سر میبرد و تنها در روز ۲۳ آبان ۱۴۰۲، و پس از گذشت یک هفته از بازداشت تماس کوتاه [حدوداً یک دقیقه ای] با خانواده داشته و بیش از ۵۴ روز امکان هیچ‌گونه ارتباطی با نزدیکانش نداشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا