ایرانخاورمیانه

اسرائیل واحد جدیدی برای جمع‌آوری اطلاعات درباره ایران تشکیل داد

وب‌سایت خبری وای‌نت در گزارشی از تشکیل واحد جدیدی در اطلاعات ارتش اسرائیل خبر داد که وظیفه آن جمع‌آوری اطلاعات درباره ایران، به ویژه درباره سپاه پاسداران و آماده کردن ارتش این کشور از نظر اطلاعاتی، برای جنگی مستقیم با جمهوری اسلامی است.

بر اساس این گزارش، ده‌ها سرباز و افسر ارتش اسرائیل در واحد ۵۴ رکن اطلاعات ارتش به صورت شبانه‌روزی تحولات در ایران از جمله برنامه موشکی و برنامه پهپادی را زیر نظر دارند. تهیه فهرستی از مکان‌های حیاتی برای حمله احتمالی اسرائیل از جمله وظایف این واحد است.

وای‌نت به نقل از رکن اطلاعات ارتش اسرائیل نوشت که داشتن موشک‌های دقیق موجب شده که فاصله جغرافیایی ایران و اسرائیل دیگر اهمیتی نداشته باشد و حال این واحد ارتش اسرائیل باید فهرستی از اهدافی که حمله به آنها برای ایران حداکثر ضربه را خواهد داشت تهیه کند.

فرمانده شاخه تحقیقات در واحد ۵۴ رکن اطلاعات ارتش که نامش ذکر نشده، به وای‌نت گفت که جنگ احتمالی با ایران با جنگ در برابر سازمان‌های فلسطینی در نوار غزه یا حتی حزب‌الله لبنان متفاوت خواهد بود.

به گفته او،وظیفه این واحد این است که اطلاعات لازم را درباره ایران، نیروهای نظامی و توانایی‌های جنگی آن و نیز توانایی‌های راهبردی که در اختیار دارد به فرماندهان ارشد ارتش اسرائیل ارائه دهد. همچنین، این واحد اطلاعات کاملی درباره کادر فرماندهی نیروهای مسلح ایران، به مقامات اسرائیلی ارائه می‌دهد.

در بخشی از این گزارش به غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا، به عنوان یکی از فرماندهان اشاره شده است. این گزارش همچنین اختلافات بین سپاه پاسداران و ارتش را یادآوری کرده است.

وای‌نت به نقل از رکن اطلاعات ارتش اسرائیل نوشت که تحریم‌های گسترده نظامی علیه جمهوری اسلامی که موجب شده تجهیزات متعارف نظامی ایران، همچون جنگنده‌ها، ناوها و تانک‌های کشور بسیار قدیمی باشند.

بر اساس این گزارش، تهران توجه خود را به تجهیزاتی معطوف کرده که در جنگ‌های آینده به کار خواهند رفت، مانند پهپادها، موشک‌های کروز و انواع دیگر موشک زمین به زمین و زمین به هوا.

رکن اطلاعات ارتش اسرائیل همچنین با اشاره به افزایش بودجه سپاه پاسداران نوشت که بخش عمده این افزایش در بخش‌های توسعه فن‌آوری‌های موشکی وپهپادی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا