جهان

فنلاند امروز رسماً درخواست خود برای عضویت در ناتو را اعلام می کند

اتحاد آتلانتیک برای پذیرش سریع فنلاند اعلام آمادگی کرده است و انتظار می رود سوئد نیز پس از بررسی فرایندهای موجود به زودی درخواست رسمی خود برای پذیرش در ناتو را اعلام کند.

هفته پیش بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا در دیدار از دو کشور فنلاند و سوئد از آمادگی و نیت کامل ناتو و اتحاد بریتانیا با آمریکا برای محافظت از فنلاند و سوئد در برابر تجاوز احتمالی روسیه خبر داده بود.
در صورت پذیرش فنلاند در ناتو، روسیه عملاً مرزهای غربی خود را در اختیار ناتو خواهد دید و با توجه به حساسیت موضوع، استقرار پدافندهای ضد هوایی و همچنین سلاح های استراتژیک در این کشورها دور از انتظار نمی باشد.در تحول دیگر نیز وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرده است که حاضر به مذاکره بر سر مناطق اشغال شده توسط روسیه نیست و مراحل بعدی جنگ با حمله اوکراین به مناطق اشغال شده و آزاد سازی آنها رقم خواهد خورد. از سوی دیگر روسیه نیز اعلام کرده است که به دنبال ایجاد جمهوری خودمختار در منطقه خرسون اوکراین نیست و این منطقه بخشی از خود روسیه خواهد بود.با توجه به متوقف شدن مذاکرات و ناکامی میانجی گران برای اصول توافق، برایند تحولات نشان می دهد که جنگ اوکراین به سمت جنگ فرسایشی و تسخیری پیش می رود. لازم به ذکر است که اوکراین خود را برای حمله به شبه جزیره کریمه آماده می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا