آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

زندانیان سیاسی آذربایجان؛ سیامک‌ میرزایی نیز در حمایت از یوسف کاری از فردا اعتصاب غذا خواهد کرد

سیامک میرزایی زندانی سیاسی آذربایجانی در حمایت از اعتصاب غذای یوسف کاری از صبح فردا چهارشنبه ۱ بهمن ماه دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

سیامک میرزایی زندانی سیاسی آذربایجانی امروز سه‌شنبه ۳۰ دی ۹۹ در یک تماس تلفنی با نزدیکان خویش اعلام داشته که در حمایت از اعتصاب غذای یوسف کاری و اعتراض به بدرفتاریهای دادیار ناظر بر زندان علیه این فعال و زندانی آذربایجانی از صبح فردا چهارشنبه ۱ بهمن ماه دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

یوسف کاری از ۷ روز پیش پس از احضار به دفتر «سپهری» دادیار ناظر زندان مورد هتاکی قرار گرفته و توسط این مقام قضایی از بند خود جدا و به قرنطینه زندان انتقال داده شده بود.

این زندانی سیاسی تورک در اعتراض به توهین‌ها و اقدامات غیر قانونی این مأمور قضایی زندان اردبیل دست به اعتصاب غذا زده و از شامگاه روز یکشنبه ۲۸ دی ماه نیز وارد اعتصاب غذای خشک شده است.

موضوع احضار آقای کاری به دفتر سپهری درخواست مرخصی درمانی او بود که در تاریخ ۱۸ آذر و پس از بازدید هئیت قضایی این استان از زندان اردبیل پیشنهاد آن را «سیدعبدالله طباطبایی» دادستان اردیبل داده بود. سپهری در این احضار به آقای کاری عنوان کرده که حقوق زندانیان سیاسی را به رسمیت نمی‌شناسد.

عباس لسانی نیز از روز دوشنبه ۲۹ دی در حمایت از خواست های قانونی آقای ‌کاری دست به اعتصاب غذا زده و امروز نیز در تماس با نزدیکان اطلاع داده است که از فردا صبح اعتصاب غذایش را به اعتصاب غذای خشک تبدیل خواهد کرد.

همچنین نزدیکان یوسف کاری اطلاع داده اند وی شب گذشته با افت فشار خون به عدد ۹ و افزایش ضربان قلب به عدد ۱۵۰ مواجه و در بهداری زندان تحت مراقبت پزشکی قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا