جهان

پمپئو تلویحا از کشته شدن ٣٠٠ سرباز روس توسط آمریکا در سوریه خبر داد

مایک پمپئو، در پاسخ به سوال نمایندگان دموکرات در باره تلاش‌های روسیه برای کشتن سربازان آمریکایی از کشته شدن سربازان روسی در سوریه توسط آمریکا خبر داد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجۀ آمریکا امروز پنجشنبه ۹ مرداد در پاسخ به سوال نمایندگان دموکرات کنگره در باره تلاش‌های روسیه برای کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان از طریق طالبان گفت: «شکی ندارم که ولادیمیر پوتین و دیگر سران روسیه به خوبی به این موضوع واقفند که نباید آمریکایی ها را بکشند.»

بخش مهم اظهارات آقای پمپئو این نکته است که در ادامه گفت: «به شما اطمینان کامل می دهم که این را ٣٠٠ سرباز روسیه در سوریه که آمریکا را تهدید کرده بودند و دیگر در قید حیات نیستند به خوبی می دانند.»

وزیر امور خارجۀ آمریکا توضیح دقیقی در این خصوص ارایه نکرد، ولی، برخی گزارشات حاکی از آن است که در حملات هوایی آمریکا به سوریه در فوریه ٢٠١٨، به همراه نیروهای تحت کنترل اسد شماری از نیروهای روسیه نیز در نزدیکی شهر خشام کشته شده بودند.

نیویورک تایمز با انتشار این خبر نوشته که احتمالا مسکو قصد داشته در اقدامی تلافی جویانه سربازان آمریکایی را در افغانستان بکشد.
در هفته های اخیر منابع اطلاعاتی و رسانه‌ای آمریکا فاش کردند که دولت روسیه در ازای کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان به طالبان وعده گرداخت پول داده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا