جهانخاورمیانه

کشتی باری ثبت‌شده در بریتانیا در تنگه باب المندب هدف حمله قرار گرفت

شرکت بریتانیایی امنیت دریایی امبری روز یکشنبه گفت، یک کشتی باربری با پرچم بلیز که در بریتانیا ثبت شده و مورد استفاده لبنان قرار دارد گزارش داده که در تنگه باب المندب هدف حمله قرار گرفته است.

آژانس عملیات تجارت دریایی بریتانیا نیز اعلام کرد که گزارشی درباره یک حادثه در ۳۵ مایل دریایی جنوب بندر المخا در یمن دریافت کرده که بر مبنای آن انفجاری در نزدیکی یک شناور رخ داده و خساراتی را بر جای گذاشته اگرچه همه خدمه این کشتی سالم هستند.

شرکت امبری در یادداشت دیگری گفت که این کشتی از بندر خور فکان در امارات متحده عربی عازم وارنا در بلغارستان بود که هدف حمله قرار گرفت.

تصویری از محموله سلاح‌های کشف‌شده ایرانی در روز ۸ بهمن که در راه رسیدن به حوثی‌ها بود

آمریکا از انهدام یک «زیردریایی بدون سرنشین» حوثی‌ها خبر داد

این شرکت در یادداشت خود افزود: «کشتی نیمه بارگیری‌شده سرعت خود را از ده گره دریایی به شش گره دریایی کاهش داد و مسیر خود را منحرف کرد و با نیروی دریایی جیبوتی تماس گرفت. پس از آن به مسیر و سرعت اولیه خود بازگشت.»

شورشیان حوثی در یمن از اواسط نوامبر با ادعای حمایت از فلسطینی‌ها در جنگ غزه، بارها کشتی‌های تجاری بین‌المللی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف حملات پهپادی و موشکی خود قرار داده‌اند.

ایالات متحده در این حال با حمله به مواضع حوثی‌ها تلاش کرده تا امنیت کشتی‌رانی بین‌المللی در منطقه را برقرار سازد. ارتش آمریکا روز یکشنبه برای اولین بار از خنثی کردن حمله یک «زیردریایی بدون سرنشین» حوثی‌ها در دریای سرخ خبر داد.

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، اعلام کرد در پنج حمله‌ای که در این روز انجام داده، سه موشک کروز ضدکشتی متحرک، به همراه دو شناور بدون سرنشین هدایت‌پذیر را که یکی زیردریایی و دیگری شناور سطحی بود منهدم کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا