ایرانسیاست

جواب ناصر نصیری، نماینده پیشین دشت مغان (گرمی) به محمد جواد ظریف

ناصر نصیری، نماینده پیشین دشت مغان (گرمی) در نامه‌ای سرگشاده به محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران استفاده از زبان تهاجمی و غیر دیپلماتیک بر علیه اردوغان را غیر قابل قبول خواند.

نماینده پیشین دشت مغان (گرمی) در ابتدای نامه خود با اشاره به اینکه عملکرد سیاستمداران هرکشوری را «عموم مردم می‌ توانند بسنجند»، نوشت: «عرصه سیاست عرصه جنگ و تنش و ایجاد تهدید نیست بلکه عرصه تدبیر و درایت در جهت تنش زدایی و ایجاد فرصت و حتی تبدیل تهدیدات به فرصت است.»

آقای نصیری با قابل قبول خواندن عملکرد ظریف «در چهار سال اول»، افزود: «در دوره اخیر بیشتر بدنبال فرار از فشار و جلب رضایت برخی تندروها هستید.»

نماینده پیشین گرمی در ادامه گفت: «در خصوص شعرخوانی آقای اردوغان تندروهای داخلی ما که از نتایج جنگ آذربایجان و ارمنستان ناخشنود بودند بصورت افراطی موضع گرفتند اما پیروی حضرتعالی و توئیت سراسر توهین حضرتعالی در شان یک سیاستمدار شایسته نبود.»

وی با اشاره به توئیت آقای ظریف در این خصوص این پرسش‌ها را مطرح کرد:

«۱- از کجا فهمیدید شعر را به غلط خوانده است؟ و چه فهمی از این شعر دارید؟ چه کسی این شعر و مفهومش را به شما توضیح داد؟ آیا سفیر مازندرانی فارسی زبانتان که ترکی نمیداند؟!
۲-جدایی قهری و ظالمانه توسط چه کس یا کسانی صورت گرفت؟ آیا غیر از این است که زورگو و ظالم این قصه روسها بودند؟ همانها که آثار موشکها و سلاحهایشان هنوز در خیلی از خانواده های ایرانی مشهود است و حقیر هم ترکش کوچکی از آن سلاحهای روسی را به یادگار در بدن دارم.
۳-آقای اردوغان میهمان آقای علی‌اف بودند و مورد استقبال بسیار گرم و بی نظیر آذربایجانی‌ها واقع شد. اگر میهمان علیه حاکمیت میزبان سخن گفته به جنابعالی چه ربطی دارد؟ و عاید مردم ایران از این موضع شما چیست؟
۴- آیا آذربایجان ما واقعا” برای شما عزیز است یا حرف فریبکارانه ایست؟ باور نمیکنم حرف صادقانه ای باشد برای اینکه در اطراف جنابعالی آذربایجانی نمی بینم. شما حتی برای سفارت آذربایجان نتوانستید به یک نفر آذربایجانی اعتماد نشان دهید در حالیکه هزاران چهره آذربایجانی با قابلیتی بالاتر از شما وجود دارد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا