آذربایجان

حکمت حاجی‌اف: آذربایجان یک بار دیگر تفاوت خود با ارمنستان را نشان خواهد داد

نمایندگان رسانه های برجسته جهان در سفر روزنامه نگاران بین المللی به فضولی شرکت کردند. آنها جنایات ارمنستان را مشاهده و مستند کردند.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، این سخنان از طرف حکمت حاجی‌اف، دستیار رئیس جمهوری و رئیس اداره سیاست خارجی ریاست جمهوری آذربایجان اعلام شد.

حاجی‌اف گفت که به عنوان یک شهروند آذربایجانی این برای هر یک از ما هم ناراحت کننده است هم خوشحال کننده. از این نظر ناراحت کننده است که شما شاهد چنین تخریب ها و قساوت هایی هستید. این زندگی، زندگی انسان است. ارمنی ها زندگی مردم را نابود کردند. قبل از اشغال، فضولی شهری بود که بیش از ۱۰۰ هزار نفر در آن زندگی می کردند. این شهر یکی از پیشرفته ترین شهرهای آذربایجان بود. اما توسط ارامنه نابود شد. ارمنستان با این قساوتها چهره واقعی خود را نشان می دهد. این جوهر واقعی ارمنستان است.

رئیس جمهور الهام علی‌اف، گفت که آذربایجان حیات دوباره‌ای به فضولی می‌دهد. تمام مناطق آزاد شده ما احیا خواهند شد. دوباره صدای خنده و شوق از فضولی شنیده خواهد شد. آذربایجان با سیاست های سازنده خود بار دیگر تفاوت خود را با ارمنستان نشان خواهد داد.

دستیار رئیس جمهور آذربایجان خاطرنشان کرد که فضولی همچنین منطقه ای بود که در فرهنگ آذربایجان، میراث مادی و فرهنگی مردم آن نقش داشت. بناهای تاریخی و مادی در اینجا نیز به دلیل تخریب ارامنه کاملاً از بین رفته‌اند. در سفر امروز، نمایندگان رسانه های بین المللی این فرصت را داشتند که از آثار تاریخی و مساجد ما در فضولی بازدید کنند. در اینجا مجموعه حمامهایی که مروارید معماری قرون وسطایی بود وجود داشت. وزارت فرهنگ از همه این بناهای تاریخی موجودی دارد. هر یک از آنها توسط موجودی ارزیابی می شود. به گفته فرمانده کل قوا، ارزیابی جامعی از همه این آسیب های مادی و فرهنگی در سرزمین های اشغالی ما انجام خواهد شد. کارشناسان بین المللی نیز در این امر شرکت خواهند کرد. ارمنستان مسئول چنین اقداماتی بر اساس قوانین بین المللی و حقوق بشر است. ارمنستان سالهاست که تلاش می کند این مسئولیت را پنهان کند. اما از این مسئولیت گریزی نیست. آذربایجان پس از ثبت تمام این موارد، اقداماتی را در سطح بین المللی مربوطه انجام خواهد داد.

حکمت حاجی‌اف تأکید کرد که سفر امروز با دستور رئیس جمهور آذربایجان انجام شده و تخریب ها و قساوت ها با مشارکت رسانه های بین المللی به ثبت رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا