جهان

دفاع ۱۷ ایالت آمریکا از مونتانا:‌ حزب کمونیست چین به راحتی به اطلاعات تیک‌تاک دسترسی دارد

هفده ایالت آمریکا از ایالت مونتانا بر سر ممنوعیت اپلیکیشن چینی تیک‌تاک حمایت کردند. این ایالت‌ها شامل ویرجینیا، نبراسکا، جورجیا، آلاسکا، یوتا، ایندیانا، آیووا، کنتاکی و داکوتای جنوبی می‌شوند.

به گفته دادستان‌های این ایالات، تیک‌تاک «عمدا» باعث می‌شود کاربران «اطلاعات حساسی را به اشتراک بگذارند که حزب کمونیست چین به راحتی می تواند به آنها دسترسی داشته باشد».

مونتانا اولین ایالت آمریکاست که ممنوعیت تیک‌تاک را پس از تصویب مجلس نمایندگان و سنای ایالتی، و سپس امضای فرماندار، به صورت قانون درآورده و قرار است از ابتدای سال ۲۰۲۴ آن را اجرا کند.

ایالت‌ها می‌گویند قانون‌گذاران کشور برای ممنوعیت سراسری تیک‌تاک درخواست‌های فزاینده‌ای داده‌اند، چرا که نگرانند این رسانه اجتماعی، که بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر در آمریکا دارد، وسیله‌ای برای نفوذ احتمالی دولت چین باشد. با این وجود، تلاش‌ها برای تصویب قانونی که اختیارات بیشتری برای ممنوعیت آن به دولت بایدن بدهد متوقف شده.

مارک وارنر، سناتور دموکرات، در اواسط تیرماه اعلام کرد پس از رونمایی از لایحه‌ای که به دولت بایدن اختیارات جدیدی را برای ممنوعیت تیک‌تاک می‌دهد، شرکت صاحب آن ۱۰۰ میلیون دلار در لابی‌گری برای جلوگیری از آن هزینه کرد.

تیک‌تاک که متعلق به شرکت بایت‌دنس چین است از ایالت مونتانا شکایت کرده با این توضیح که آزادی بیان شرکت و کاربرانش نقض شده.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا