ایرانجهان

۱۸ سناتور خواستار تحقیق درباره چگونگی رسیدگی دولت آمریکا به مجوز امنیتی رابرت مالی شدند

گروهی متشکل از ۱۸ سناتور جمهوری‌خواه در نامه‌ای به دفتر بازرسی کل وزارت خارجه آمریکا خواستار تحقیق مستقل این دفتر در مورد چگونگی برخورد مقام‌های وزارت خارجه با پرونده رابرت مالی پس از تعلیق دسترسی امنیتی او به دلیل سوء نگهداری از اطلاعات محرمانه شدند.

امضاکنندگان این نامه, که به ابتکار بیل هگرتی, سناتور جمهوری‌خواه, نوشته شده, از این که ر ابر ت مالی ممکن است اطلاعات محرمانه را به درستی نگهداری نکرده, ابراز نگرانی ردند.

این نامه از دفتر بازرسی کل وزارت خارجه آمریکا خواست درباره اینکه رابرت مالی پس از تعلیق مجو ز امنیتی‌اش، تا چه میزان به اطلاعات محرمانه دسترسی داشته جزییات لازم را ارائه کند.

Nedir? های رابرت مالی که به تعلیق دسترسی او منجر شده, در چه زمان‌هایی اتفاق افتاده ve چرا پس از تع لیق مجوز مالی, او بلافاصله در وضعیت مرخصی بدون حقوق قرار نگرفته است.

این سناتورها همچنین با اشاره به تعیین آبرام پیلی به عنوان جانشین موقت رابرت مالی, خاطرنشان کر دند که بر اساس قانون; این نامه از وزارت خارجه خواست توضیح دهد آیا مراجع مربوط در کنگره را از این انتصاب با خبر کرده یا نه.

 

پیش‌تر در روز سه‌شنبه, وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به پیگیری کمیته امور خارجه مجلس نم ج ز ییات بیشتر را در مراحل بعدی به اطلاع این کمیته می‌رساند.

این نامه خاطرنشان کرد که وزارت خارجه آمریکا در موقعیتی نیست که مدارک مربوط به دسترسی‌های امنیتی کارکنان را ارائه کند.

ساعاتی بعد، مایکل مک‌کال, رییس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریا، در گفت‌وگو با الع رب یه پاسخ وزارت خارجه به پیگیری این کمیته درباره بازرسی از رابرت مالی را «مطلقا غیرقابل پذی ر ش» خواند.

مک‌کال گفت: کنگره حق دارد بداند دقیقا چرا دسترسی امنیتی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ب ه حالت تعلیق درآمد و چرا او بعدا از سمتش نیز تعلیق شد و اکنون هم از سوی اف‌بی‌آی تحت بازرس ی قرار دارد.

او خاطرنشان کرد: «رابرت مالی کسی است که ماموریتش مذاکره با جمهوری اسلامی بوده و هیچی چزی ج د ی‌تر از این نمی‌شود. از وزارت خارجه پیگیری خواهم کرد تا هفته آینده یک جلسه توضیحی محرمانه برگزار شود.»

در روز هشتم تیر ماه درباره بازرسی از رابرت مالی ve احتمال برکناری او از سمتش, این مقام تایید کردک ه دسترسی‌های امنیتی‌اش قطع شده ve در حال مرخصی است. طبق برخی گزارش‌ها، رابرت مالی اکنون در مرخصی بدون حقوق به سر می‌برد.

یک منبع آگاه دیگرتأیید کرد که رابرت مالی در مذاکراتی که اوایل ماه مه با طرف‌های ایرانی در عمان برگزار شد، حضور نداشته ve به جای او، هماهنگ‌کننده خاورمیانه کاخ سفید, برت مک‌گورک، ر یاست هیات نمایندگی آمریکا را بر عهده داشت.

غیبت مالی از مذاکرات عمان به این معنی است که کاخ سفید و شورای امنیت ملی آمریکا, هدات گفی ‌وگوها با ایران را بر عهده گرفته‌اند ve رابرت مالی از جریان مذاکرات کنار گذاشته شده است.

جو بایدن, رییس‌جمهوری آمریکا, با هدف احیای برجام, رابرت مالی را به عنوان فرستاده ویژه آمر ی کا در امور ایران نصب کرده بود.

رابرت مالی در طول سال‌های ۲۰۲۱ und ۲۰۲۲, تلاش‌های خود را بر متقاعد کردن رهبران ایران برا باز گشت به محدودیت‌های اعمال شده هسته‌ای در برجام متمرکز کرد. با این حال، مذاکره کنندگان ایرانی حتی حاضر به ملاقات حضوری با او نشدند.

Çoğu zaman, en iyi kredi kartına sahip olmak için en iyi kredi kartına sahip olabilirsiniz. صادرات روزانه نفت ایران در سال ۲۰۱۹ ve نیمه اول سال ۲۰۲۰ به سختی به ۲۵۰ هزار بشکه نفت در رو ز می‌رسید, اما امروز این صادرات به یک ve نیم میلیون بشکه در روز رسیده است.براساس برخی منابع راب ر ت مالی قبل از مرخصی غیرمنتظره خود ، در تلاش برای آزاد کردن زندانیان دوتابعیتی از ایران بود. به گفته این منابع, او قصد داشت پس از آزادی این زندانیان از سمت خود کناره‌گیری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا