ایرانسلامتی و زندگی

در ایران ۲۳۰۰ نفر از کادر درمانی به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده و ۱۳۰ نفر نیز درگذشته‌اند

طبق گزارش‌هایی که در مورد ابتلای کادر درمانی بیمارستان‌های ایران منتشر شده ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از پزشکان به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۳۰ نفر از آنان نیز جان درگذشته‌اند.

در روزهای اخیر دو پزشک در اصفهانی به نامهای سعید حقیقی و یونس نوروزی، دو پزشک در بیمارستان مسیح دانشوری به نامهای محمود ابراهیمی و رامین شیخ ابراهیمی و پرستاری به نام سارا عزیزی بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.

پیش از این نیز طبق آمار و اسامی منتشر شده ۲ هزار و ۲۸۶ نفر از پزشکان و پرستاران در ایران به کرونا مبتلا شده و ۱۲۲ نفر از آنان جان باخته‌اند.

بر اساس آمار و اسامی منتشره، از پزشکان و کادر درمانی جان باخته ۳۴ نفر در استان تهران، ۲۹ نفر در استان گیلان و ۲۱ نفر در استان مازندران گزارش شده است.

خاطرنشان می‌شود که این استان‌ها از جمله استان‌هایی هستند که بیشترین مبتلایان و جان‌باختگان به کرونا را در ایران داشته‌اند.

روز ۲۴ فروردین ابوالفضل آفریده، مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی نیز خبر داده بود که از کادر درمان بیمارستان‌های این سازمان ۳۰۰ نفر به کرونا مبتلا شده و ۱۰ نفر از آنان فوت کرده‌اند.

پیشتر، گزارش‌هایی درمورد کمبود لباس مناسب حفاظتی برای کادر پزشکی ایران منتشر شده بود.​

یونس نوروزی از جمه پزشکان جان‌باخته است که  در پستی از کمبود لباس و دیگر تجهیزات حفاظتی برای پزشکان در ایران انتقاد کرده بود.

روزنامه «ایران» هم در گزارشی نوشته بود: «ارتباط مستمر پرستاران و پزشکان با بیماران مبتلا به کووید-۱۹ آنها را در معرض غلظت بالایی از ویروس کرونا قرار داده است و همین مسئله سطح درگیری و ابتلا را در بین کادر درمان بالا می‌برد».

بهروز بنیادی، نماینده مجلس نیز گفته بود که به علت عدم اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا در ایران «تعدادی از پرستاران و پزشکان قربانی عدم اطلاع‌رسانی به موقع شده‌اند».

نرجس خانعلی‌زاده، پرستار ۲۵ ساله بیمارستان میلاد لاهیجان، اولین پرستاری بود که بر اثر ابتلا به کرونا جان باخت.

پس از شیوع کرونا در ایران و کاهش درآمد بیمارستان‌های خصوصی، این بیمارستان‌ها تعدادی از پرستاران خود را اخراج کرد.

ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت، در اظهارنظرش درباره اخراج پرستاران گفته بود: «بخش خصوصی در تمام دنیا تابع ملاحظات اقتصادی خاص خودش است».

وی اعلام کرد که در بیمارستان‌های خصوصی قانون کار ایران حاکم است و نهاد مسئول در این باره وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا