جهان

وزیر خارجه ارمنستان: ما خودمان را فریب دادیم و نتیجه آن جنگ 44 روزه شد

وزیر خارجه ارمنستان اذعان داشت: «جامعه ارمنستان به یک خودفریبی بزرگ دچار شده است.»

آرارات میرزویان؛ وزیر خارجه ارمنستان طی اظهاراتی جنگ 44 روزه قاراباغ را ناشی از «خود فریبی مردم ارمنستان» عنوان کرد.

به گزارش «آخار» میرزویان جمعه (8 بهمن) در گفتگو با خبرنگاران اذعان داشت: «ما خودمان را فریب دادیم و نتیجه آن جنگ 44 روزه شد. جنگ 44 روزه نتیجه یک خودفریبی بزرگ است

«دچار یک فاجعه بزرگ شده ایم، باید به واقعیت نگاه کنیم، به عنوان جامعه ارمنی باید صادقانه و بدون پنهان کردن هیچ چیز با یکدیگر صحبت کنیم.»

«نمی‌خواهم به انتقاد مخالفان از عادی‌سازی روابط با آذربایجان و ترکیه پاسخ دهم. مخالفان باید توضیح دهند که چگونه مذاکرات با ترکیه از دهه 1990 هر از گاهی انجام شده اما سرانجام متوقف شده و چرا مردم از جزئیات مذاکرات مطلع نشده اند.»

میرزویان همچنین در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی براینکه «چگونه می توان با کشوری که شمار زیادی از سربازان ما را کشته است رابطه برقرار کرد،  گفت: «البته ما خطوط قرمز ملی داریم که نمی توانیم از آنها عبور کنیم. متأسفانه ما نه اولین و نه آخرین کشوری هستیم که درگیری طولانی مدت با همسایگان خود هستیم.»

در همین زمینه رئیس جمهور آزربایجان بارها ضمن تاکید بر شکست سنگین روانی ارمنستان تاکید داشته: «تمام اسطوره‌های ارامنه در 44 روز بر باد رفتند.»

پرزیدنت علی اف با تاکید بر اینکه رهبری و جامعه ارمنستان در مجموع هنوز از لحاظ روانی از شکست در جنگ 44 روزه قاراباغ بهبود نیافته‌اند، گفت: «آنها به قدری از نظر روانی ضربه خورده اند که تمام پایه‌های ایدئولوژیک آنها در هم شکسته است. به عبارت دیگر، تمام اسطوره‌های جعلی که آنها ابداع کرده و به آنها اعتقاد داشته‌اند، به باد رفته است. ما آن‌را در عرض 44 روز نشان دادیمچنین تمایلاتی در جامعه ارمنستان وجود دارد و هر دولتی باید افکار عمومی را در نظر بگیرد. بنابراین، چنین تمایلاتی ادامه خواهد یافت.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا