آذربایجانایران

تداوم فشار بر فعالین آذربایجانی؛ احضار «بهنام شیخی» به دادگاه انقلاب شهرستان بهارستان

«بهنام شیخی» فعال ملی مدنی آذربایجان طی ابلاغیه‌ای که از طریق سیستم الکترونیکی قوه قضائیه ایران (ثنا) دریافت کرده، مقرر شده است طی ۱۰ روز از زمان ابلاغ در شعبه دوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان حاضر گردد.

بهنام شیخی به همراه حمید منافی، علیرضا فرشی، اکبر آزاد در اسفندماه ۱۳۹۲ به دلیل شرکت در «مراسم بزرگداشت روز جهانی زبان مادری» در نسیم شهر تهران بازداشت شد.

این فعالین مدنی آذربایجان در سال ۱۳۹۵ مرحله بدوی توسط شعبه یک دادگاه انقلاب شهرستان بهارستان هر یک به اتهام «مشارکت در تشکیل جمعیت به منظور برهم زدن امنیت کشور» به ۱۰ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به مسجد سلیمان از توابع استان خوزستان(الاحواز) محکوم شدند. این حکم در مرحله تجدیدنظر به ۲ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید تقلیل یافت.

بهنام شیخی در تاریخ ۳۱ تیرماه ۹۹ جهت تحمل مدت محکومیت خود توسط نیروهای امنیتی در محل کار خود در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

او در ۲۵ خردادماه ۱۴۰۰، از زندان اوین به مرخصی اعزام شد و در ایام مرخصی اطلاع یافت با درخواست آزادی مشروط وی موافقت شده و پایان دوران محکومیت ۲ سال حبس تعزیری به این فعال تورک ابلاغ گردیده است.

بعدها شعبه دوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان با صدور درخواست نیابت قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مسجد سلیمان از آقای شیخی خواست خود را جهت سپری نمودن دوران محکومیت ۲ سال اقامت اجباری به مقامات قضایی شهرستان مسجد سلیمان معرفی نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا