ایران

ظریف: زمانی پاسخ آمریکا را خواهیم داد که حداکثر درد را احساس کند

وزیر خارجه ایران در بیست و سومین مجمع گفتگوی تهران گفت: ایالات متحده آمریکا جواب قاطع و حتمی «گستاخی» خود را در زمان و مکان مناسب «که حداکثر درد را احساس کند» دریافت خواهد کرد.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران اعلام کرد این کشور انتقام خود را در زمان و مکانی خواهد گرفت که آمریکا بیشترین درد را احساس کند.

 

 

وزیر خارجه ایران گخ در بیست و سومین مجمع گفتگوی تهران سخنرانی می کرد با بیان اینکه «مسیری که آمریکا برای خود و منطقه در پیش گرفته است مسیر ناامنی، جنگ و خونریزی است» ادامه داد: اما ایران به عنوان صدای واحدی دارد که صلح و آرامش برای منطقه است.

 

او همچنین با بیان اینکه آمریکا با ترور یکی از مقامات ارشد نظامی ایران، باب روش­هایی را باز کرده است که دیر یا زود گریبان خودش را از شرق تا غرب عالم خواهد گرفت، اضافه کرد: «منطقه ما به دلیل تجاوزهای بی­پایان ایالات متحده آمریکا و درگیری­های چند سال اخیر دچار وضعیت جنگ بی پایان­، افراطی­گری و خشونت شده است. به دلیل نگرش و رفتار ایالات متحده آمریکا و دنباله روان آن، جنگ که به عنوان یک استثنا در روابط بین الملل شناخته شده، متأسفانه به یک هنجار و قاعده در منطقه تبدیل شده است. این حلقه معیوبی است که باید توسط کنش­گران منطقه و تمامی آنهایی که متعهد به صلح و آرامش هستند شکسته شود.»

 

ظریف افزود: «متأسفانه این اختلال شناختی و سوء محاسبات صرفا به ایالات متحده منحصر نمی‌­باشد و برخی متحدین و همفکران منطقه­‌ای آن نیز به دلیل وابستگی مطلق به بیگانگان و خرید مشروعیت و امنیت از خارج، همین مسیر غلط و فاجعه بار را در پیش گرفته‌­اند، مسیری که به شکاف­ها و نبردهایی انجامیده است که امروز بیش از هر زمان دیگری قابل مشاهده است: از نبرد هنجارها گرفته تا برخورد راهبردها.»

 

وزیر خارجه ایران «اخراج» ایالات متحده آمریکا از منطقه غرب آسیا را «سرنوشت محتوم استفاده افسارگسیخته واشنگتن از ابزارهای جنگ، تحریم و ترور» دانست و گفت: در این جا مایلم به عنوان وزیر امور خارجه ایران این پیام را به منطقه ارسال کنم که تهران همچنان لنگر صلح و امنیت و محور توسعه منطقه­ای خواهد ماند. البته روشن است در این مسیر همراهی همه همسایگان و گام­های روشن از سوی همگان ضروری است. امنیت با سنگ­اندازی در حریم همسایه حاصل نمی­شود. باور ما، امنیت برای همه است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا