آذربایجانایران

نصب بنر اعتراضی در اردبیل؛ نگران وضعیت جسمانی عباس لسانی هستیم

پزشک ضمن هشدار درباره تاخیر در انجام عمل جراحی، با ارسال نامه‌ای به مقام‌های زندان اردبیل، بر ضرورت انجام عمل جراحی عباس لسانی تاکید کرد.

جمعی از فعالین ملی مدنی آزربایجان امروز ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ با نصب بنر اعتراضی در یکی از پل‌های عابر پیاده شهر اردبیل اعلام کرده اند که نگران وضعیت جسمانی عباس لسانی زندانی سیاسی سرشناس آزربایجانی هستند.

در بنر ۸ متری مذکور که چند ساعتی در معرض دید عابران بوده است علاوه بر تصاویر عباس لسانی زندانی سیاسی محبوس در بند ۷(امنیتی) زندان مرکزی اردبیل، سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل، سیدعبدالله طباطبایی دادستان اردبیل و آرم وزارت اطلاعات، متن زیر آورده شده است:

«عباس لسانی فعال سرشناس آزربایجانی علی‌رغم وضعیت جسمانی وخیم به دستور سازمان ( وزارت) اطلاعات، دادستان و امام جمعه اردبیل در زندان به سر میبرد. آزربایجان میللی حرکتی اردبیل»

در آخرین مورد از وضعیت سلامتی عباس لسانی، روز ۱۲ دی ۱۴۰۱ در پی ایجاد ضایعات گوشتی در پشت کمر این زندانی سیاسی، او از زندان مرکزی اردبیل به بیمارستان امام علی این شهر اعزام شد. به تشخیص پزشک معالج آقای لسانی، این ضایعات به‌دلیل تشدید بیماری دیسک کمر و بیماری‌های متعدد زمینه‌ای او ایجاد شده و نیاز به عمل جراحی دارد.

این پزشک ضمن هشدار درباره تاخیر در انجام عمل جراحی که منجر به بدخیم شدن ضایعات ایجاد شده خواهد شد، با ارسال نامه‌ای به مقام‌های زندان اردبیل، بر ضرورت انجام عمل جراحی عباس لسانی تاکید کرد.

سابقه فعالیتی عباس لسانی در طی قریب به سه دهه اخیر نشان داده است که وی از پیشروان مبارزه خشونت پرهیز و نافرمانی مدنی در ایران است و از او به عنوان روح مطالبه‌گر آزربایجانی‌ها یاد می‌شود.

مجموعه‌ فعالیت‌های این مبارز بزرگ آزربایجانی، مٶثر بودنش در تکثیر روح مقاومت و جسارت‌بخشی به استیفا‌گران حقوق ملل تحت‌ستم در ایران، از او چهره‌ای شاخص در برابر دشمنان دمکراسی‌خواهی و برابری‌خواهی ساخته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا