آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

با پذیرش درخواست واخواهی، سیامک سیفی از اتهامات مطروحه تبرئه شد

سیامک سیفی فعال مدنی آذربایجانی، در پی پذیرش درخواست واخواهی توسط دادگاه حقوقی دادگستری خیاو (مشگین شهر) از اتهام انتسابی تبرئه شد.

سیامک سیفی فعال مدنی آذربایجانی، در پی پذیرش درخواست واخواهی توسط دادگاه حقوقی دادگستری خیاو (مشگین شهر) از اتهام انتسابی تبرئه شد. وی پیش‌تر توسط این دادگاه به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

اتهام انتسابی عبیه این فعال آذربایجانی «اجتماع‌ و تبانی جهت اخلال‌ در نظم عمومی» عنوان شده بود که آقای سیفی‌ روز یکشنبه ۶ تیر، طی ابلاغیه دریافتی از صدور حکم برائت مطلع شده است.

آقای سیفی در تاریخ ۳۰ اردیبهشت، در دادگاه‌ بدوی به ریاست «قاضی فرامرز محمدزاده پارام» از بابت اتهام «اجتماع‌ و تبانی جهت اخلال در نظم عمومی» به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که بعد‌ از واخواهی به وکالت «اصغر محمدی»، دادگاه‌ با استفاده از ماده ۴۰۷ قانون آیین دادرسی کیفری به لحاظ عدم کفایت ادله‌ اثباتی ضمن نقض دادنامه حکم به برائت‌ وی صادر کرده است.

سیامک‌ سیفی به همراه آیدین ذاکری دیگر فعال مدنی آذربایجانی روز یکشنبه ۲۷ مهرماه ۱۳۹۹ در مشگین شهر در جریان اعتراضات به حمایت های تسلیحاتی- لجستیکی ایران از کشور ارمنستان در جنگ قره‌باغ، بازداشت و با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی آزاد گردیده‌ بودند.

لازم‌ به ذکر است‌ آقای سیفی پیش‌تر نیز سابقه احضار، بازداشت و تهدید را در کارنامه‌ خود‌ دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا