آذربایجانایرانجهان

سازمان «نجات کودکان» خواهان تحقیقات بین‌المللی درباره خشونت حکومت ایران علیه کودکان شد

سازمان خیریه بین‌المللی نجات کودکان (Save the Children) خواستار تحقیقات بین‌المللی درباره رفتار حکومت ایران با کودکان در اعتراضات سراسری جاری شد.

این سازمان دوشنبه ۷ نوامبر/۱۶ آبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد از درخواست کارشناسان سازمان ملل متحد مبنی بر لزوم اقدام فوری و جلسه ویژه در شورای حقوق بشر و ایجاد مکانیسم تحقیقات بین‌المللی حمایت می‌کند.

پیشتر جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در حکومت ایران ایران گفته بود که [سرکوب] اعتراضات سراسری به‌طور نامنتاسبی کودکان را متاثر کرده به نحوی که بیش از ۲۷ کودک کشته شده، به مدارس حمله شده و کودکان به‌دلیل پیوستن به تظاهرات دستگیر شده‌‌اند.

طبق آخرین گزارش سازمان حقوق بشر ایران نیروهای امنیتی حکومت ایران تاکنون حداقل ۴۱ کودک را به قتل رسانده‌اند.

به‌علاوه، حکومت ایران کودکان را به‌عنوان نیروی سرکوب به‌کار می‌گیرد.

در هفته‌های گذشته در ایران انتقادات بسیاری از انفعال یونیسف و نمایندگان آن نسبت به خشونت حکومت ایران علیه کودکان صورت گرفته است.

اینگر اشینگ، مدیر عامل بخش بین‌المللی نجات کودکان گفت: «ما از درخواست تحقیقات بین‌المللی درباره رویدادهای هفت هفته گذشته ایران و توقف فوری خشونت علیه اعتراضات مسالمت‌آمیز حمایت می‌کنیم. خشونت علیه کودکان غیرقابل قبول است و هرگونه تعرض به حقوق زنان، تعرض به حقوق دختران است.»

نجات کودکان بزرگترین سازمان مستقل حقوق کودک در جهان است که سالانه ده‌ها میلیون کودک را در حدود ۱۲۰ کشور از طریق فعالیت خود برای نجات و بهبود زندگی کودکان تحت پوشش قرار می‌دهد.

این سازمان در ایران فعال نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا