آذربایجانایران

ماشین اعدام و قتل‌عام سازمان‌یافته حکومتی در ایران را متوقف کنید

چهار تشکیلات سیاسی آزربایجان در خصوص ماشین اعدام و قتل عام سازمان یافته حکومتی در ایران بیانیه دادند

ماشین آدم کشی رژیم جمهوری اسلامی ایران هرروز بیش‌ازپیش سرعت گرفته و قربانی‌های جدیدی می‌بلعد. رژیم جمهوری اسلامی در طی چهل‌وچهار سال، رکورد اعدام در جهان را به خود اختصاص داده است و تعداد زیادی از شهروندان را به‌عنوان مجرم اجتماعی و تعداد زیادی را نیز به جرم منتقد بودن به رژیم به قتل می‌رساند.

طبق گزارش سازمان عفو بین‌الملل در طول سال گذشته میلادی جمهوری اسلامی بیشترین تعداد اعدام در هشت سال گذشته را ثبت کرد و ماشین کشتار شهروندان تعداد باورنکردنی ۸۵۳ نفر را به جوخه‌های اعدام سپرده است که اکثر این اعدام‌شدگان به ملت‌های غیر فارس و مردمان فقیر مربوط است.

شهروندان بلوچ، تورک، عرب و کرد  قربانیان عمده ماشین آدم کشی رژیم جمهوری اسلامی هستند. بخشی به جرم‌های واهی سیاسی و بخشی دیگر غیرسیاسی هایی از خیل فقرا که به طناب اعدام سپرده می‌شوند. همچنانی که هم‌اکنون چندین فعال مدنی عرب تحت مجازات اعدام هستند.

درحالی‌که سران رژیم توتالیتر آزادانه به چپاول و دزدی‌های میلیون و میلیارد دلاری مشغول‌اند اما از سوی دیگر یک شهروند بدون شغل و کسب و درآمد و آینده به خاطر خلاف‌های ناخواسته و ناشی از فقر، اعدام‌شده و حق حیات از وی گرفته می‌شود.

رژیم توتالیتر با استفاده از دستگاه‌ پروپاگاندا به دنبال تزریق ایدئولوژی خود بر جامعه و ایجاد شکاف‌ در آن بوده و زمینه‌ساز سکوت بخش‌های مختلف کشور در برابر این کشتار سازمان‌یافته می‌شود. سکوت در برابر اعدام فعالین ملل تحت ستم و سکوت در برابر اعدام شهروندان با عقاید و گرایش‌های سیاسی متفاوت موجب می‌شود تا ماشین اعدام رژیم توتالیتر سرکش‌تر شود و چه‌بسا در پی این سکوت نوبت به سکوت پیشگان هم برسد.

سرکشی ماشین اعدام در رژیم جمهوری اسلامی واقعاً ابعاد وسیعی به خود گرفته است و اگر این رژیم در طول عمر ننگین خود، سیاسیون مخالف خود را با عناوینی چون «ضدانقلاب» و اگر بیکاران و ارتش فقرا را به اسم «خلافکار» اعدام می‌کرد، حالا کار به‌جایی رسیده که ترانه‌سرایان و هنرمندان منتقد هم هدف ماشین سیری‌ناپذیر کشتار و اعدام رژیم قرارگرفته است. به‌عنوان نمونه «توماج صالحی» را تنها به دلیل خواندن ترانه‌های اعتراضی و انتقادی با اتهام «افساد فی‌الارض» به اعدام محکوم کرده‌اند که به‌درستی با اعتراض وسیع در جامعه همراه گردیده است.

ما به‌عنوان چهار تشکیلات سیاسی آزربایجان، ضمن محکوم کردن احکام اعدام ظالمانه و ناعادلانه، از حقوق همه محکومین به مجازات ضد بشری اعدام ازجمله محکومین سیاسی و عقیدتی فارغ از عقیده، زبان، ملیت، دین و مذهب دفاع می‌کنیم. ما خواهان لغو حکم اعدام به‌طورکلی و توقف اجرای کلیه احکام صادرشده اعدام در مورد تمامی زندانیان ازجمله لغو حکم ناعادلانه علیه عبدالرحیم قنبرزهی، سلیمان شه‌بخش، عباس دریس، معین خنفری، توماج صالحی و… هستیم.

امیدواریم نیروهای مترقی و آزادیخواه با درک وضعیت حاضر در ایران کثیرالمله و سیاست‌های رژیم توتالیتر، در برابر اعدام تمام شهروندان صرف‌نظر از زبان، دین و مذهب، گرایش سیاسی و عقیدتی ازجمله فعالین سیاسی و عقیدتی ملل تحت ستم در ایران سکوت نکرده و شاهد اعتراض برحق ایشان نسبت به نقض حقوق بشر در کشور باشیم.

جنایتکار اصلی حاکمان و رژیم جمهوری اسلامی است و تا زمانی که این رژیم پابرجاست سیه‌روزی از ایران و مردمان آن رخت بر نخواهد بست.

نه به اعدام

تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان – دیرنیش

جنبش دانشجویی آزربایجان – آذوح

حزب دمکرات آزربایجان جنوبی گآدپ

حزب مرکزی آزربایجان-آ م پ

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲۹ آوریل ۲۰۲۴

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا