ایرانخاورمیانه

سوریه: در حمله اسرائیل به اهدافی در اطراف دمشق دست‌کم چهار نظامی کشته شدند

یک مقام نظامی سوریه از حمله موشکی اسرائیل در ساعات اولیه بامداد چهارشنبه به اهدافی در حومه دمشق خبر داد و گفت: به دنبال حمله موشکی اسرائیل به اهدافی در اطراف دمشق، چهار نظامی کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند و این حمله خسارات مادی نیز داشته است.

خبرگزاری دولتی سوریه، سانا، در اولین ساعت بامداد چهارشنبه هفتم اردیبهشت ماه از فعال شدن پدافند هوایی این کشور در دمشق خبر داد و دلیل آن را وقوع حمله هوایی اسرائیل اعلام کرد.

این خبرگزاری افزود که پدافند هوایی ارتش سوریه در مجاورت دمشق مشغول مقابله با حمله موشکی اسرائیل بوده است.

در همین حال یک مقام نظامی سوریه گفت: اسرائیل حوالی ساعت ۱۲ و ۴۱ دقیقه بامداد چهارشنبه با موشک از سمت طبریه، نقاطی در اطراف دمشق را هدف قرار داد.

این مقام نظامی سوریه افزود: پدافند هوایی سوریه ضمن مقابله با حمله موشکی اسرائیل، اکثر موشک‌ها را ساقط کرد اما کار بررسی خسارات حمله موشکی اسرائیل همچنان در حال انجام است.

در گزارش رسانه‌های سوری عنوان شده است که اسرائیل در حملات بامداد چهارشنبه با استفاده از موشک‌های زمین به زمین از شمال اسرائیل مواضع نظامی در حومه دمشق را هدف قرار داده است.

همزمان العربیه گزارش داد که حمله‌های اسرائیل به حومه دمشق یک محموله سلاح‌ ارسالی برای حزب‌الله لبنان را هدف قرار داده است.

گزارشگران خبرگزاری‌های سانا و فرانسه نیز گفتند که صدای چند انفجار در منطقه شنیده شده است.

رسانه‌های اسرائیلی نیز از حمله‌ هوایی اسرائیل به منطقه قدسیا در شمال غرب دمشق گزارش دادند و گفتند که در جریان این حملات اهدافی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق را هدف قرار گرفته شده است.

تایمز آو اسرائیل در همین مورد نوشت که این سومین گزارش از حمله اسرائیل به سوریه در ماه جاری میلادی است و مقام‌های سوریه در اوایل این ماه نیز از دو حمله دیگر اسرائیل به اهدافی در نزدیکی دمشق خبر داد و گفته بودند که یکی از این حملات به شکل کم‌سابقه‌ای در روز انجام شده است.

در همین زمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه از وقوع انفجارهایی در اطراف شهر مصیاف در پی حملات هوایی اسرائیل خبر داد و افزود که این منطقه محل استقرار شبه‌نظامیان وابسته به سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان بوده است.

در نیمه اسفند ماه نیز روابط عمومی کل سپاه پاسداران کشته شدن دو عضوش در حمله موشکی به حومه دمشق سوریه را تایید کرد و این حمله را به اسرائیل نسبت داد و تهدید کرد که اسرائیل تاوان آن را خواهد داد.

ارتش اسرائیل در مورد حملات در سوریه اظهار نظر نمی‌کند، اما اوایل بهمن ماه گذشته نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، گفت که حملات به مواضع ایران در سوریه را تشدید کرده‌ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا