جهان

ترامپ در شکایت دوم روزنامه‌نگار نیویورکی مقصر شناخته شد

ترامپ گفته بود به کارول تجاوز نکرده است، او را نمی‌شناسد، او در نهایت مجبور شد 5 میلیون دلار غرامت بپردازد

دونالد ترامپ در شکایت دوم ای. جین كارول، روزنامه‌نگار پیشین مجله «اِل» نیویورک، بابت افترای رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا علیه وی مقصر شناخته شد، و بر اساس حکم دادگاه فدرال که روز چهارشنبه صادر شد، باید دومرتبه به کارول غرامت بپردازد.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، قاضی لوئیس کاپلان اعلام کرد در جریان محاکمه ترامپ در پرونده شکایت دوم کارول، که قرار است در ماه ژانویه پیش رو انجام شود، هیئت منصفه فقط باید میزان غرامت پرداختی ترامپ به کارول را تعیین کند.

کارول چندین سال ادعا می‌کرد که ترامپ در اواسط دهه 1990 در یک شعبه فروشگاه زنجیره‌ای «برگدورف گودمن» او را به درون رختکن کشانده و به وی تجاوز کرده است، و پس از آنکه کارول این موضوع را علنی کرده بود، ترامپ با رد این قضیه او را بدنام کرده است.

در ماه مه امسال پس از یک محاکمه دو هفته‌ای، هیئت منصفه به این نتیجه رسید که ترامپ کارول را «آزار جنسی» داده است، و پس از آنکه در سال 2022 تجاوز به کارول را تکذیب کرد، موجب بدنامی او شده است.

ترامپ گفته بود به کارول تجاوز نکرده است، او را نمی‌شناسد. او در این پرونده مجبور شد 5 میلیون دلار غرامت به کارول بدهد.

ترامپ بعد از این محاکمه، در جریان یک گفت‌وگوی تلویزیونی با «سی‌ان‌ان»، دوباره اظهارات مشابهی علیه کارول کرد، که باعث شد این روزنامه‌نگار دومرتبه از او شکایت کند. محاکمه 15 ژانویه با تمرکز بر همین واقعه انجام می‌شود.

تیم حقوقی ترامپ روز چهارشنبه استدلال کرد که چون موکل‌شان یک بار در پرونده افترا علیه کارول غرامت پرداخته است، در موضوع شکایت دوم باید از پرداخت غرامت مبرا شود.

قاضی کاپلان این استدلال را رد کرد و گفت دو پرونده جدای از هم است، و کارول می‌تواند درخواست غرامت کند. کارول به دنبال دریافت 10 میلیون دلار از ترامپ است. ترامپ هرگونه تخلف را رد کرده و از دادگاه تقاضای تجدید نظر کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا