جهان

آماده‌باش در فرودگاه مسکو؛ جستجوی بمب در سن‌پترزبورگ

رسانه روسی از بازداشت یک مسافر زن در فرودگاه «شرمتیوو» در مسکو خبر دادند که از وجود یک بمب در کیفش اطلاع داده بود.

مقامات امنیتی پس از گزارش وجود بمب در هواپیما تصمیم گرفتند پرواز مسکو به ایروان را به تاخیر بیندازند.

به گزارش رسانه‌ها، پلیس در محل حادثه حضور دارد و در حال بررسی جزییات حادثه است.

در همین حال، رسانه های روسی از تخلیه یک مرکز خرید در «سن پترزبورگ» در پی گزارشی مبنی بر وجود یک بمب خبر دادند. نیروهای امنیتی در حال جستجو برای یافتن بمب‌های بیشتر در این مرکز خرید هستند.

رسانه‌های روسی همچنین از بازداشت یک نفر در رابطه با کاشتن این بمب در یک مرکز خرید در سن‌پترزبورگ خبر دادند.

این در حالی است که روسیه، امروز یک‌شنبه پرچم‌های خود در سوگ بیش از 150 نفری که جمعه گذشته در حمله تروریستی منتسب به «داعش خراسان» در مرکز خرید «کروکوس سیتی هال» کشته شدند را نیمه افراشته کرد.

تعدادی از افراد مسلح عصر جمعه با حمله و تیراندازی مستقیم به حاضران در سالن در مرکز خرید «کروکوس سیتی هال» بیش از 152 نفر در این حادثه کشته شدند.

الکساندر بورتنیکوف، مدیر سرویس امنیت فدرال روسیه، دستگیری 11 نفر از جمله 4 فرد مسلح عامل حمله تروریستی به سالن کنسرت «کروکوس سیتی هال» را به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، اطلاع داد.

به گفته تحلیل‌گران امنیتی، داعش انگیزه قوی برای حمله به مسکو بخاطر مداخله روسیه علیه این گروه در جنگ داخلی سوریه در سال 2015 را دارد.

همچنین شاخه «داعش خراسان» در دو سال گذشته روسیه را هدف قرار داده و بارها از پوتین انتقاد کرده است.

فرودگاه بین‌المللی «شرمتیوو» یکی از بزرگترین فرودگاه‌های بین‌المللی روسیه است که از سمت شمال غربی با مسکو پایتخت روسیه حدود 24 کیلومتر فاصله دارد. این فرودگاه، یک مرکز هوایی مهم مسکو و فرودگاه مرکز اصلی و مرکز عملیات خطوط هوایی روسیه به حساب می‌آید.

این فرودگاه در سال 1959 در دوران اتحاد جماهیر شوروی تاسیس شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا