آذربایجان

اکبر ابولزاده در زندان اهر دست به اعتصاب غذا زد

اکبر ابولزاده فعال ملی مدنی آذربایجان جنوبی روز یکشنبه ۲۶ تیر۱۴۰۱ در تماس با نزدیکانش اعلام کرده که با تسلیم نامه ای به مقامات زندان اهر دست به اعتصاب غذا زده است.

‏این زندانی سیاسی تورک آزربایجانی در اعتراض به «عدم بهره‌مندی از حقوق قانونی خود و عدم اعطای مرخصی و خصوصا آزار خانواده و پدرش، به بهانه مرخصی از طرف مقامات ذیربط» از ظهر روز یکشنبه دست به اعتصاب غذا زده است.

وی با تسلیم نامه‌ای به مقامات زندان اهر ضمن ابراز دلایل اعتصاب غذا، رسما آنها را از این اقدام خود آگاه کرده است.

در بخشی از نامه این فعال مدنی آزربایجان به مسئولان زندان اهر آمده است:

«احتراما اینجانب اکبر ابول‌زاده فرزند حبیب به تحمل ۱۰ ماه حبس تعزیری به اتهام اجتماع و تبانی جهت تبلیغ علیه نظام صرف نظر از صحت و سقم اتهام، محکوم شده‌ام. با توجه به اینکه مدت مدیدی است از دوران محکومیت فدوی سپری شده، در زمان ورود اینجانب به زندان شهرستان اهر شاهد اعلام دو مورد مرخصی عمومی بوده و چند مورد درخواست مرخصی به دادستان شهرستان اهر ارسال نموده‌ام که با درخواست مرخصی اینجانب بدون علت خاص مخالفت نموده و در مراجعه خانواده‌ی اینجانب، آنها مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.اینجانب به عنوان آخرین ابزار که جان خودم می‌باشد برای احقاق حق خود آن را در میان گذاشته و از امروز تا رسیدن به حق قانونی خود اعتصاب غذای خود را اعلام می‌دارم.»

طبق اخبار واصله از زندان اهر، به دنبال اعتصاب غذای اکبر ابول‌زاده، وی شامگاه یکشنبه به انفرادی زندان اهر انتقال داده شده و همچنین هرگونه ارتباط و حق تماس تلفنی از او سلب شده است.

اکبر ابولزاده مهندس عمران و ساکن تهران می باشد. وی در آبانماه ۱۳۹۴ همزمان با اعتراضات ملت آزربایجان به برنامه تورک ستیزانه «فیتیله» صداوسیمای ایران، در اهر بازداشت شد و بعدها همراه با دیگر فعالین آزربایجانی به نامهای «اسرافیل فتح الله زاده، ابراهیم نوری، صالح ملاعباسی، مرتضی شکری، حامد آللاه وردی پور و سلیمان کاظمی» به ۱۰ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

این فعال مدنی آزربایجان از ۱٧ خرداد ۱۴۰۱، جهت اجرای حکم ۱۰ ماه حبس تعزيری به زندان اهر منتقل شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا