آذربایجانایران

اهتزاز بنر در استادیوم سهند تبریز؛ فعالین حرکت ملی آذربایجان را آزاد کنید

دیروز شنبه ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۲ در جریان دیدار تراکتور آذربایجان و شمس آذر قزوین تماشاگران بنری در حمایت از فعالین حرکت ملی بازداشت شده در تبریز را به نمایش گذاشته و خواستار آزادی فعالین شده اند.

فعالین حرکت ملی آذربایجان را آزاد کنید” عنوان متن بنر میباشد که در جریان بازی به اهتزاز در آمده است.

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت فعالین بازداشتی حرکت ملی آذربایجان طی هفته ها و ماه های اخیر در تبریز سبب افزایش نگرانی خانواده ها و افکار عمومی گردیده است.

۴ شهریور پیمان ابراهیمی، ۱۸ شهریور مرتضی نورمحمدی نادارلی ، ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ آقایان داود شیری، علی بابایی، آراز ابراهیم‌نژاد، جواد سودبر، امیرحسین آقایی ، سیدمحمدرضا موحد، ۲۴ شهریور آقای مهرداد قادری ، ۱مهر حسین آزادی و ۹مهر ۱۴۰۲ ابراهیم عوض‌زاده فعالین حرکت ملی آذربایجان با ضرب و شتم نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت شده و به بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر تبریز منتقل شده اند.

تا لحظه تنظیم خبر تمامی فعالین بازداشتی از امکان دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده محروم بوده اند.

افزایش فشارها علیه زندانیان سیاسی  آذربایجانی وفرافکنی و رفتار خارج از قانون ضابطین و مراجع قضایی، تمدید چندین باره قرار بازداشت و عدم پاسخگویی در مورد وضعیت بازداشتی ها در هنگام بازداشت، طی سالهای اخیر همواره نگرانی خانواده ها از وضعیت سلامتی بازداشتی ها را در پی داشته و گمانی زنیها مبنی بر احتمال دخالت نیروهای امنیتی در جریان پرونده ها را افزایش داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا