آذربایجانایران

چرا باید در فراخوان ۵ شهریور شرکت کنیم؟ ✍️ فعال سیاسی ترک امیرعلی برادران

۹۵ درصد دریاچه اورمیه خشک شده است، ماه‌هاست که در فضای‌مجازی فعالیت کرده‌ایم، طوفان‌های توئیتری به راه انداخته‌ایم، پوسترها زده‌ایم، کمپین‌ها به راه انداخته‌ایم و… اما نتنها هیچ صدایی از سران و مسئولان جمهوری اسلامی نشنیدیم بلکه اعتراض کنندگان توسط سخنگوی س.پاه «رمضان شریف» تهدید نیز شده‌اند.

جمهوری اسلامی ‌تمامی راه‌های مسالمت‌آمیز ما را بسته و بارها و بارها ثابت کرده است که اصلاح ناپذیر است و هیچ راهی جز اعتراضات خیابانی در پیش روی ما نگذاشته است.

اکثریت تشکیلات‌ها، رسانه‌های آذربایجان و حتی رسانه‌های سراسری ایران چون «ایران اینترنشنال» ‌از فراخوان ۵ شهریور حمایت کرده‌اند، دیگر هیچ بهانه‌ای برای سکوت و در خانه نشستن قابل‌قبول ‌نیست، همه درد خشکی و صدای دریاچه اورمیه را شنیده‌اند و صدایمان را نشر داده‌اند، حال نوبت ملت ترک آذربایجان است که ثابت کنند در میادین هست و آماده جنگ برای حق و حقوق خود می‌باشند؛ چرا که ناجی خود ما هستیم و هیچ نجات دهنده‌ای جز خودمان وجود ندارد.

۵ شهریور باید در خیابان‌ها حاضر شویم تا دریاچه اورمیه را نجات دهیم، اگر ۵ شهریور سکوت کنیم به خودمان، به نسل آینده و در کل به آذربایجان خیانت کرده‌ایم.

زمان اعتراض فرا رسیده است، روز یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۵ عصر در مکان‌های زیر حاضر خواهیم شد:

تبریز: راستا چوچه (بازار آغزی)، اورمیه: تقاطع امام و عطایی، اردبیل: میدان شریعتی، زنجان: سبزه میدان، کرج: سه راه گوهردشت، شرق تهران: میدان امام حسین، غرب تهران: حدفاصل ستارخان و صادقیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا