اجتماعیخاورمیانه

دو تروریست پ.ک.ک تسلیم نیروهای امنیتی ترکیه شدند

تحصن مادران دیاربکر که حزب دموکراتیک خلق‌ها را مسئول فریب فرزندان خود در پیوستن به گروه تروریستی می‌دانند در تسلیم شدن تروریستها بسیار موثر بوده و تاکنون بیش از ده تن تسلیم شده اند.

وزارت دفاع ملی ترکیه طی اطلاعیه‌ای در توئیتر اعلام کرد: دو تروریست از اردوگاه‌های پ.ک.ک/ی.پ.گ در سوریه فرار کرده و تسلیم نیروهای امنیتی کشور در پاسگاه‌های مرزی شهرستان سورچ استان شانلی اروفا شدند.

براساس این اطلاعیه، فرار اعضای گروه تروریستی پ.ک.ک از کمپ‌های این گروه ادامه دارد. مادران دیاربکر نقش عمده ای در برگشت این افراد دارند.

تحصن مادران دیاربکر که حزب دموکراتیک خلق‌ها را مسئول فریب فرزندان خود در پیوستن به گروه تروریستی می‌دانند از سوم ماه سپتامبر گذشته آغاز و وارد صد و سی و پنجمین روز خود شد.

تاکنون بیش از ده نفر خود را تسلیم نیروهای دولتی کرده اند.

یک مادر دیگز نیز به امید برگشت فرزندش به مادران دیاربکر پیوست.

نازلی سانجار مادر شریما از شهر وان که 8 سال پیش و در سن 15 سالگی به به دام سازمان تروریستی ” پ ک ک ” افتاده نیز به جمع مادران دیاربکری پیوست.

نازلی سانجار در این خصوص گفت: 8 سال است که هیچ خبری از فرزند خود ندارد.

سانجار با اشاره به اینکه حتی نمی‌داند فرزندش زنده است و یا مرده گفت دخترش به هنگام افتادن به دام گروه تروریستی دانش آموز دبیرستان بوده است.

وی با بیان آرزوی در آغوش کشیدن دخترش گفت: “با بی صبری منتظر بازگشت دخترم هستم. در تلویزیون افرادی را دیدم که از دست گروه تروریستی فرار کرده بودند. متاثر شدم و آمدم. انشاالله ما نیز بتوانیم دخترمان را ببینیم. آرزوی خوشحالی برای همه مادران دارم. امیدوارم ما نیز خوشحال شویم”.

سانجار تاکید کرد: “طرفداران تروریزم دخترم را به زور به کوهها کشاندند. به تحصن خود ادامه خواهم داد. بدون دخترم این محل را ترک نخواهم کرد”.

مادر رنج کشیده همچنین از گریه‌های مداوم 8 ساله خود سخن گفت و از دخترش خواست تا خود را تسلیم نیروهای امنیتی کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا