ایران

افزایش سرقت‌ علائم راهنمایی و رانندگی در تهران

سرقت‌ تابلوها و علائم رانندگی در خیابان‌ها و جاده‌های استان تهران نسبت به دو سال گذشته افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

همچنان که جمعیت زیر خط فقر در حال گسترش است، گزارش‌ها نیز از افزایش سرقت حکایت می‌کنند. حالا سرقت‌های خرد از دستگیره در، آیفون ساختمان و دریچه فاضلاب به سرقت تابلوهای راهنمایی و رانندگی و دوربین‌های ثبت تخلف رسیده است.

به عبارتی دیگر چهره فقر دیگر به کارتن‌خوابی و زباله‌گردی محدود نیست. روی دیگر فقر را حالا می‌توان در گوشه خیابان‌ها، اتوبان‌ها و سرقت از هر چیزی که کمترین ارزشی دارد، مشاهده کرد.

حیدر نوروزی؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران در این باره اعلام کرد، این خسارت‌ها دو میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

به گزارش «تجارت‌نیوز» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران می‌گوید: «سرقت‌ها شامل سرقت تابلوها، علائم، پایه تابلو، گاردریل، پایه گاردریل، سیستم‌ روشنایی شامل سیم و کابل‌های این سیستم‌ها و پایه‌های آن حتی برخی پایه‌های بتنی به دلیل وجود آرماتور موجود در آن می‌شود. دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف، کابل‌های سیستم‌های دوربین‌های تصویری و تابلوهای پیام متغیر، نرده پل‌ها نیز در جاده‌ها به سرقت می‌رود.»

حیدر نوروزی گفت: «تابلوها و علائم رانندگی، ایمنی راه هستند. وقتی تابلویی هشدار داده که حداکثر سرعت 50 کیلومتر در ساعت باشد و آن تابلو به سرقت برود، راننده نمی‌داند با چه سرعتی مجاز به رانندگی است. افزایش این سرقت‌ها ایمنی را به مخاطره می‌اندازد. همچنین وقتی گاردریل در نقاط پرتگاهی به سرقت برود، هنگام تصادف، برای ماشین و راننده دیگر ایمنی نمی‌مانند. زمانی که چراغ شب به سرقت برود، قطعا ایمنی کاهش می‌یابد.»

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این سرقت‌ها تنها به استان تهران محدود نبوده و به کل کشور نیز سرایت پیدا کرده است.

مهرماه سال جاری معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته بود: «جمعیت زیر خط فقر در ایران تا پایان سال به 30 میلیون نفر می‌رسد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا