آذربایجانجهان

رژه پیروزی در باکو؛ ترکیه به تعداد شهدای آذربایجان سرباز اعزام کرده است

رژه نظامی پیروزی بزرگ ارتش آذربایجان در قره باغ در شرف آغاز است. به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، نیروهای ویژه ترکیه نیز در این رژه شرکت خواهند کرد که بیان نمادین حمایت ترکیه از آذربایجان است.

به گزارش رسانه های ترکیه، واحد نظامی اعزامی به باکو برای شرکت در رژه، یکی از نخبه ترین واحدهای نیروهای مسلح ترکیه است؛ تیپ ۲ تکاور بولو. این تیپ در صف مقدم عملیات حفظ صلح در قبرس در دهه ۱۹۷۰، جنگ با پ ک ک در جنوب شرقی ترکیه و عملیات در عراق و سوریه حضور داشته است. اکنون این تیپ با پرچم خود وارد باکو شده و رژه خواهد رفت.

همچنین بخوانید: اردوغان برای شرکت در رژه پیروزی به باکو می آید

عبدالله آغار، دانشیار دانشگاه باغچه‌شهیر و کارشناس مسایل امنیتی گفت که برای ملت ترکیه و آذربایجان افتخار بزرگی است که پرچم نبرد در آذربایجان به اهتزاز در آید. وی گفت: “پس از این بین آذربایجان و ترکیه اتحادی از گوشت، استخوان، خون و روح شکل گرفت.”

عبدالله آغار گفت که شرکت تیپ دوم کماندو بولو، یکی از مهمترین واحدهای نیروهای مسلح ترکیه در رژه با پرچم نبرد خود، یک رویداد بسیار نمادین است. به گفته وی، این تیپ با تمام پرسنل خود وارد باکو شده است. عبدالله آغار معتقد است که این مرحله پیام مهمی برای ارمنستان است.

همچنین بخوانید: برگزاری تمرینات مقدماتی برای رژه نظامی آذربایجان به مناسبت پیروزی در جنگ قره‌باغ (ویدیو)

وی گفت: “در عین حال، به اهتزاز درآوردن پرچم جنگ [متعلق به این تیپ] در باکو، که نمادی از غرور ملت ترکیه، افتخار سرباز است، پیام بسیار مهمی است نه تنها علیه ارمنستان، بلکه برای کل جهان.”

عنوان شده است که تعداد کماندوهای ترکیه که به باکو آمده‌اند به تعداد شهدای ارتش آذربایجان در جنگ قره باغ است – ۲۷۸۳ نفر!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا