ایرانخاورمیانهسیاست

پنتاگون پس از حمله به مواضع کتائب حزب‌الله در عراق: از نیروهایمان در منطقه حفاظت می‌کنیم

ایالات متحده آمریکا در یک اقدام تلافی‌جویانه مواضع کتآئب حزب‌الله در عراق را هدف حمله قرار داد. بنا بر اعلام وزارت دفاع آمریکا، این حمله در واکنش به حمله‌ای در عراق که به کشته شدن دو نظامی آمریکایی و یک بریتانیایی انجامید، صورت گرفته است.

بنا بر اعلام ارتش عراق، چندین انبار سلاح گروه کتائب حزب‌الله در مناطق مختلف در عراق، شامگاه پنج‌شنبه ۱۲ مارس، هدف حمله نیروهای آمریکایی قرار گرفت. نیروهای شبه نظامی شیعه کتائب حزب‌الله مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران هستند.

بر اساس اعلام وزارت دفاع آمریکا، این حملات در پاسخ مستقیم به تهدید از سوی نیروهای شبه نظامی شیعه مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران علیه نیروهای آمریکایی انجام شد.

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا تاکید شده است: در حمله روز چهارشنبه ۱۱ مارس به پایگاه تاجی دو نظامی آمریکایی و یک نظامی بریتانیایی کشته و ۱۴ نفر دیگر زخمی شدند.

بنابر اعلام شبکه المیادین حزب‌الله لبنان، حملات نیروهای آمریکایی علیه کتائب حزب‌الله در شمال کربلا و در محلی که یک فرودگاه در حال ساخت بوده، انجام شده است.

در حمله اخیر نیروهای آمریکایی علیه مواضع کتائب حزب‌الله لبنان، سه نظامی عراقی، دو تن از افراد پلیس و یک غیرنظامی کشته شدند. به گفته پنتاگون، ده‌ها تن از نیروهای امنیتی عراقی در جریان این حمله زخمی شدند.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، در بیاینه پنتاگون تصریح کرده است که ایالات متحده آمریکا تمامی تدابیر ضروری را به منظور حفاظت از نیروهای خود در عراق و منطقه بکار می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا